Els centres educatius ubicats en entorns socioeconòmics més vulnerables es troben en situacions complexes de caire socioeducatiu (més enllà de la tasca docent) que requereixen una intervenció integral amb els infants i les seves famílies, per garantir la igualtat d’oportunitats dels infants.
Els objectius principals de la incorporació a les escoles bressol d’una educadora social són:
-
Prevenir, detectar i acompanyar situacions de vulnerabilitat social, amb l’objectiu de vincular-les a serveis socials, també de forma individualitzada.
-
Prevenir, detectar i atendre les situacions d’infància en risc.
-
Promoure el treball en xarxa entre els professionals de l’àmbit educatiu, de salut i social dins de l’escola.
-
Millorar la participació de les famílies en la vida social dels centres i incorporar i fomentar la mirada social i comunitària de l’equip educatiu.
-
Realitzar projectes grupals de promoció i atenció a famílies (espais d’escolta, habilitats parentals, de vinculació i participació amb l’escola).
-
Atenció individualitzada d’aquells infants i les seves famílies que presentin situacions de vulnerabilitat socioeducativa i de risc.