El joc és la manera que tenen els infants de descobrir el món que els envolta , interaccionant amb els objectes i les persones. Hem d’oferir als infants un espai on experimentar , reconèixer i afavorir el desenvolupament motriu ,sensorial, emocional i cognitiu.
Els infants de la Mel experimenten la llum i la foscor amb la taula de llum.
Aquest és un recurs amb el que podem jugar a través del color i la llum i experimentar amb les possibilitats que aquests ens ofereixen, que són infinites. podem presentar-la amb objectes transparents, translúcids, opacs.
A través de la taula de llum es crea un espai d’aprenentatge atractiu i acollidor on els infants poden explorar i descobrir a través del joc.
A Mel de castanyer oferim el racó d’animals
Els racons són propostes a l’espai on es potencia la interacció amb els objectes, i es deixa lloc a la imaginació i la creativitat.
Tots els materials i espais de l’ambient cal que estiguin ben estructurats, ordenats i disposats de manera atractiva .
Mel de tarongina gaudeix del pati de l’escola .
El pati de l’escola , és un espai educatiu exterior , preparat i organitzat amb diferents propostes i materials, per a que els infants puguin desenvolupar el seu joc i convida a investigar, descobrir , provar i així generar aprenentatge .
El pati és un espai que ofereix un munt de possibilitats on treballar les relacions socials , la motricitat, l’experimentació , la naturalesa...
Expressió plàstica a Mel de farigola
El llenguatge plàstic és una de les manifestacions més espontànies per als infants, la qual els dona l’oportunitat de comunicar-se amb els altres i amb l’entorn.
A través dels seus sentits i les seves percepcions comencen a conèixer i comprendre la realitat que els envolta i adquirir el coneixement d’ells mateixos , dels objectes , del llenguatge i de les emocions .
Les Abelles fan construccions amb llum led
Les construccions permeten assimilar conceptes bàsics mitjançant experiències perceptives, motrius i manipulatives
Els blocs de construcció permeten a l’infant fer fileres, apilar i mica en mica anar familiaritzant-se amb el volum, la resistència, el pes de les peces i endinsar-se en el món de les matemàtiques.
Amb les construccions potenciem la capacitat de concentració de l’infant .
Els Apicultors experimenten amb material divers
L’experimentació permet als infants fer un aprenentatge basat en la seva pròpia experiència , i per tant se li han d’oferir situacions atractives per què pugui explorar i manipular lliurement els diferents objectes i materials que se li proposa.
Amb l’experimentació els infants s’inicien en l’observació i manipulació dels fenòmens que els envolten, observen el comportament dels materials , descobreixen les possibilitats dels seus sentits, el resultat de les seves accions sobre el material, experimenten sensacions i aprenen a distingir les qualitats dels diferents elements: suau, fred, brillant, llefiscós, sec, humit, calent, etc.