Dins el Pla per l’educació i la criança de la petita infància, es reforça la funció de les EBM com a equipaments de referència per a la criança de la petita infància, obertes al seu entorn i amb una mirada comunitària, i s’estableix un doble repte:
-
Aconseguir desenvolupar aquestes iniciatives comunitàries de forma més sistèmica, respectant l’autonomia i especificitats de cada escola bressol i barri, tenint en compte les característiques i necessitats de la població de cada territori, i la col·laboració d’altres serveis, recursos i equipaments del barri, incloent-hi l’estructura arquitectònica de l’escola i el pati.
-
Fomentar oportunitats de trobada i acompanyament que abastin també famílies no usuàries del servei de bressol, de manera que qualsevol família del barri amb un infant petit concebi l’escola bressol com una “casa de la petita infància” i sàpiga que hi té un equipament de referència en el qual pot trobar suports, orientació i oportunitats per fer-hi activitats o estar-se amb el seu infant en companyia d’altres.
Es publica l’informe “Bressols comunitàries, cases de la petita infància”: enfortint la vida comunitària des de les escoles bressol municipals, que defineix el marc conceptual i la identificació de les línies estratègiques i els elements facilitadors per a la incorporació de la perspectiva comunitària a les escoles bressol.