El joc en els espais exteriors i en contacte amb la natura, aporta en els infants un munt d’experiències i de sensacions, difícils de reproduir en un altre lloc. A l’escola tenim la gran sort de gaudir d’un pati ple de tresors: sorra, pedres, fulles dels arbres, branques... La manipulació d’aquests materials estimula la seva curiositat, la imaginació, la seva creativitat, el seu llenguatge, la seva motricitat fina, l’autonomia i la capacitat de cooperació.
L’altre dia els petits i petites de crancs estaven ben enfeinats/es, la curiositat, l’instint innat de voler explorar, descobrir, sentir i jugar els va portar a observar un forat a la sorra ple de formigues que es pujaven a la mà o a les sabates si s’aprovaven molt.
Les rialles i les complicitats han envaït l’espai.
“La Naturalesa és l’ambient més adequat a la normal evolució del nen, assegurant el dret que té a l’aire pur, a la llum del sol, l’aigua, a l’exercici físic i a la llibertat i alegria. És per tant necessari aproximar el nen al medi natural que li és propi tot el possible, als espais lliures, jardins i terrenys de cultiu” (Rosa Sensat, 1920)
¡PEQUEÑOS GRANDES DESCUBRIDORES!
El juego en los espacios exteriores y en contacto con la natura, aporta en los niños un sinfín de experiencias y de sensaciones, difíciles de reproducir en otro lugar. En la escuela tenemos la gran suerte de disfrutar de un patio lleno de tesoros: arena, piedras, hojas de los árboles, ramas...La manipulación de estos materiales estimula su curiosidad, la imaginación, su creatividad, su lenguaje, su motricidad fina, la autonomía y la capacidad de cooperación.
El otro día los pequeños y pequeñas de Crancs estaban muy atareados: la curiosidad, el instinto innato de querer explorar, descubrir, sentir y jugar los llevó a observar un agujero en la arena lleno de hormigas que se subían a la mano o en los zapatos.
Las risas y las complicidades han inundado el espacio.
“La Naturaleza es el ambiente más adecuado a la normal evolución del niño, asegurando el derecho que tiene al aire puro, a la luz del sol, el agua, al ejercicio físico y a la libertad y alegría. Es por lo tanto necesario aproximar el niño al medio natural que le es propio todo el posible, en los espacios libres, jardines y terrenos de cultivo”
(Rosa Sensat, 1920)