L'infant és un ésser capaç que, quan se sent segur i en confiança a un espai, desplega el seu potencial de desenvolupament. És per aquest motiu, que el procés de familiarització és de gran importància per a nosaltres.
Un cop l'infant sent l'escola com a un espai on ser ell mateix, veiem com sorgeixen les situacions d'exploració i joc. Les cures del dia a dia alimenten aquesta seguretat: es donen de forma pausada i estable dia rere dia. S'aprofiten aquests moments més individuals per recollir la iniciativa de l'infant i escoltar les seves demandes, quan aquestes són possibles.
La seva activitat natural és el joc, i aquest pot sorgir quan l'ambient és també tranquil i ric en propostes que estimulen la seva curiositat. Sovint, aquest joc es veu interromput per les situacions socials de grup, on conviuen un alt número d'infants en un mateix espai. L'infant necessita també temps perquè aquest joc es doni de forma continuada i evolucioni. Per aquest motiu, defugim d'activitats programades de durada concreta i apostem per espais de joc estables en el trimestre.
A la nostra escola doncs oferim als infants moure's per diferents espais de l'escola lliurement, poden triar on volen estar, amb quin referent i amb quins companys/es, i el més important poden triar a què volen jugar segons les necessitats i interessos que tinguin.
A aquest projecte d'escola l'anomenem Espais Compartits.