La nostra escola està situada en el Parc de Rosa Luxemburg. És una zona tranquil·la i privilegiada per la diversitat d’elements naturals que ens ofereix (com arbres, plantes oloroses, plantes de garriga, diversitat d’ocells, d’insectes, etc.) i per la poca contaminació acústica i ambiental de què gaudim.
Penny Ritscher en el seu llibre “El jardí dels secrets” assenyala que “Els espais exteriors de l’escola són recursos educatius en potència. Entre d'altres coses són llocs privilegiats de contacte entre el centre educatiu i el territori, el social i el natural.”
Els espais exteriors han de ser un espai educatiu més de l’escola que permeti als infants relacionar-se amb altres infants i persones adultes, gaudir, jugar i aprendre. Cal dissenyar-los com un espai de salut, de relació, de joc, d’experimentació i de descoberta, d’observació, de moviment...
Els espais exteriors no són una activitat en sí mateix, són un espai que possibilita unes activitats quan es donen unes condicions adequades.
Hem dissenyat la distribució de l’espai exterior perquè resulti un medi ric i variat per assolir els objectius que ens plantegem. Aquesta distribució i les ofertes que s’hi fan, pretenen afavorir l’activitat diversa i autònoma dels infants.
Algunes de les activitats que possibilita:
- Activitats motrius: córrer, saltar, gronxar-se, penjar-se, xutar, llençar, entomar, omplir, buidar, amagar-se, empènyer, arrossegar, estirar, empaitar, pujar, baixar, enfilar-se, etc.
- Activitats de joc simbòlic: fer pastissos, ”jugar a... “
- Activitats relacionades amb el jardí com plantar, regar, remenar la terra, cavar, recollir, ensumar...
- Activitats relacionades amb els hàbits: endreçar, recollir, escombrar...
- Activitats relacionades amb les manifestacions del temps atmosfèric i les estacions que s’observen i es viuen a l'exterior: la pluja, el vent, els núvols, els llamps i trons, la neu, el fred, la calor, les fulles, les flors, els insectes, els ocells, els cargols...
- Activitats relacionades amb escoltar els sorolls i els sons de l’entorn: ocells, pluja, helicòpters, avions, vehicles de parcs i jardins, aspersors que reguen el parc, gossos, màquina talla gespa...
- Activitats proposades com pintura, danses, bombolles de sabó, explicació d’un conte... o dinar o berenar-hi quan comença a fer bon temps i encara no fa massa calor.
- Activitats amb aigua quan fa molta calor.
- Activitats relacionades amb festes o celebració de festes amb els infants i les seves famílies.