L'objectiu de les audicions a l'escola és que els infants gaudeixin escoltant música.
La primera vivència musical és la cançó cantada per les educadores. Progressivament l'anem ampliant amb música instrumental a través de petites audicions de peces o fragments musicals. Generalment és música enregistrada, però sempre que ens és possible, es fa en directe.
Mitjançant les audicions potenciem l'activitat d'escoltar. Escoltar és diferent que sentir. Sentir és l'acte fisiològic. Escoltar requereix parar atenció, mantenir-la mentre dura l'audició i implicar-s'hi emocionalment.
Per aquesta raó, a l'escola, evitem les músiques de fons si no són per acompanyar algunes activitats o situacions. De forma generalitzada, no propicien l'escolta i contaminen l'ambient sonor.
Els infants estan predisposats a escoltar tot tipus de música. les diferents tipologies poden ser adients: música tradicional, clàssica, contemporània, ètnica... Si la música escollida li agrada a l'educadora, la sabrà expressar i fer arribar millor als infants.
És important que la peça o fragment musical que volem fer escoltar tingui un principi i un final. També ho és la durada, que ajustem a les diferents edats dels nostres infants. Cal preveure el moment i el lloc adequats per fer l'audició. S'han de facilitar les condicions perquè els nens i les nenes estiguin còmodes i relaxats, però en situació activa d'escoltar.
Acompanyem cada audició amb recursos específics que poden ser materials( majoritàriament titelles) o gràfics. D'aquesta manera aconseguim captar millor l'atenció dels infants a la vegada que són un recurs per "treballar" algunes qualitats per contrast, com per exemple l'agut i el greu.
Si oferim als infants l'oportunitat d'escoltar música i gaudir-ne, aquestes sensacions agradables els predisposaran favorablement envers a una vivència musical àmplia, diversa i enriquidora.