A la Llar donem molta importància a l’estona dels àpats. Creiem que ha de ser un moment de plaer per l’infant, de relació entre aquest i l’adult de referència: el petit o la petita s’alimenta per créixer, per viure.
És un moment que aporta múltiples aprenentatges als nens i nenes:
- Neixen pautes socials: és un moment de comunicació entre adults i infants.
- Entren en joc molts aprenentatges d’autonomia com per exemple, dominar la cullera, poder seure a la cadira per un mateix i aprendre a no embrutar-se.
- S’aprenen pautes culturals: utilitzar els estris adequats i adaptar-se a les maneres de fer pròpies de la nostra cultura.
És un moment en què les emocions juguen un paper molt important. Cadascú té una vivència diferent, segons la seva experiència personal i per tant, una actuació diferent en una mateixa situació.
Abans de planificar aquest moment parlem amb les famílies per tal de conèixer el tipus d’alimentació de cada infant, els seus horaris, ritmes i maneres de fer de cadascuna d’elles.
Segons la informació que es té de tots els menuts del grup, els/les educadors/es distribueixen el temps i s’organitzen per atendre les necessitats de cadascú respectant el seu moment evolutiu. És per això que a la Llar podem trobar infants que prenen pit, biberó, que mengen a la falda, en grups molt reduïts (2 o 3 infants) fins a arribar a grups de 5 o 6 infants però mai en gran grup. D’aquesta manera podem atendre de manera més individual i fer dels àpats una estona agradable. Per això, cal una prèvia organització molt acurada i el seguiment d’un ordre que ajudaran a l’infant a anticipar-se a l’acció, a integrar i comprendre el què succeeix i a afavorir la seva participació i autonomia.