L'escola, un espai divers en oportunitats per poder atendre les diferents necessitats i interessos de cadascun dels infants.
Durant la seva estada, els nens i nenes evolucionen en habilitats i capacitats. En cada moment del joc i l'exploració de l'entorn, apareix un nou repte que permet arribar a nous aprenentatges, fent petites passes, creant sobre allò conegut, construint a partir del que ja va aconseguir ahir.
Els adults acompanyem oferint espais adients, que generin emocions i que impulsin a conèixer. S'aprèn a través de l'acció i per tant és indispensable oferir un entorn ric que no desestimi les seves capacitats sinó que potencii el seu interès per conèixer de forma autònoma.
La relació entre infants, fomenta aquesta diversitat d'oportunitats ja que observant allò que fa l'altre també s'aprèn i es genera reflexió.
La planificació i organització de l'espai i el temps en la vida diària de l'escola no és casual sinó que està pensada per a que l'infant se senti ben acollit, actiu i protagonista del seu aprenentatge.