Què és

L’informe acredita que es disposa d’un habitatge adequat i que compleix les condicions d’habitabilitat regulades al Decret 14/2012 (DOGC de 2 novembre de 2012).

Per a què serveix

L’Informe d’adequació d’habitatge és l’informe necessari per demanar un reagrupament familiar.

On demanar-lo?

Servei d’Informes d’Habitatge (Ajuntament de Barcelona)

  • Per correu electrònic informeshabitatge@bcn.cat
  • Per telèfon: 93 474 22 96 – horaris d´atenció de dilluns a divendres de 9 a 14.30h, i de dilluns a dijous de 15 a 17h, excepte festius locals.

 

 

Qui el pot demanar?

Qui pot sol·licitar l'informe d'habitatge?

  • Persones estrangeres extracomunitàries majors d’edat, empadronades a Barcelona, amb autorització de residència renovada o en procés de renovació, que volen reagrupar el cònjuge, descendents, ascendents o tutelats que es troben al país d’origen o en un tercer país.
  • Persones estrangeres extracomunitàries majors d’edat, amb autorització de residència (no cal que estigui renovada), que volen reagrupar descendents o tutelats no nascuts a l’Estat espanyol. Aquests familiars han d’estar a Espanya i haver-hi viscut almenys dos anys.
  • Persones estrangeres extracomunitàries majors d’edat, en tràmit d’autorització de residència, que volen reagrupar descendents no nascuts a l’Estat espanyol. Aquests familiars han d’estar a Espanya i haver-hi viscut almenys dos anys.
  • Persones extracomunitàries amb targeta d’estada per estudis que estan modificant la seva situació a residència i treball o residència amb excepció de l’autorització de treball, i que també modifiquen la situació dels seus familiars. Cal aportar la targeta d’estudiant i el resguard de modificació.
  • Ciutadans de la Unió Europea, Suïssa o de l’Espai Econòmic Europeu (Noruega, Islàndia o Liechtenstein) que són tutors legals d’un menor o d’un adult discapacitat no nascut a l’Estat espanyol.
  • Familiars d’estrangers comunitaris:
    • Amb residència permanent
    • Vidu o vídua d’un ciutadà de la Unió
    • Que han perdut el vincle amb el cònjuge o parella registrada comunitària (nul·litat, divorci o cancel·lació de la inscripció) i es troben en un dels casos següents (amb documentació acreditativa):
      • Situació de violència de gènere
      • 3 anys de matrimoni i 1 any mínim de residència a Espanya
      • Custòdia dels fills del ciutadà comunitari
      • Dret de visita dels fills del ciutadà comunitari

Termini de validesa

El termini de validesa de l'informe és de 6 mesos a partir de la data de signatura de l'informe per la Generalitat de Catalunya.

Cal tenir en compte que en un habitatge no es pot demanar un informe d’una altra unitat familiar fins que no passi un any des de l’emissió de l’anterior informe.

Què constarà a l'informe?

  • El títol que habilita per a l’ocupació de l’habitatge.
  • El nombre de persones que consten empadronades a l’habitatge.
  • El nombre de persones a reagrupar.

Aquest informe és enviat, juntament amb la sol•licitud al Departament de Drets Socials i Inclusió, de la Generalitat de Catalunya que, té un termini de 30 dies hàbils (a comptar des de l'entrada en el seu registre) per resoldre i notificar a la persona interessada la resolució.

Com se sol·licita?

Com presentar la sol·licitud?

  • Cal presentar la sol·licitud i la documentació que es detalla a continuació a qualsevol Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), o bé a través de l’Oficina Virtual de Tràmits.

Documentació necessària:

  1. Formulari de sol·licitud INF H, disponible a gencat.cat. Ha d’estar completat i signat per la persona sol·licitant. Tots els camps han de contenir la informació requerida.
  2. Documentació personal d’identificació (compulsada):
    • NIE
    • Passaport vigent (amb dades personals i data de caducitat)
  3. Documentació per casos especials (compulsada):
    • Sentència de tutela (menor estranger no nascut a Espanya)
    • Certificat de defunció i document que acrediti el vincle (familiars vidus de ciutadà UE)
    • Sentències de divorci, separació o cancel·lació de parella registrada, segons el cas
    • Sentència de custòdia o dret de visita dels fills d’un ciutadà comunitari
  4. Justificant de pagament de la taxa de la Generalitat de Catalunya
  5. Documentació que acrediti la relació amb l’habitatge (compulsada). El títol ha de referir-se a la persona sol·licitant o als seus familiars directes:
    • Escriptura de propietat
    • Contracte de lloguer vigent
    • Document de cessió d’ús
    • Altres títols que acreditin el dret d’ús (usdefruit, contracte de treball, masoveria, cooperativa, sentència judicial, etc.)
    • Documentació complementària per casos de vulnerabilitat:
      • Informe de serveis socials
      • Certificat d’estada en recurs d’acollida
      • Certificat signat per l’entitat responsable
  6. Volant de convivència
  7. Cèdula d’habitabilitat. Si no es pot aportar, s’accepta la Nota simple del Registre de la Propietat amb les últimes factures d’aigua i electricitat.