Tramitació del Reglament del registre d'enquestes i estudis d'opinió

L’any 2003, el Plenari del Consell Municipal va aprovar el Reglament municipal sobre el registre d'enquestes i estudis d'opinió, que pretenia ordenar la realització d'estudis i informes des de l'Ajuntament, evitar duplicitats en els estudis que es realitzen des dels diversos departaments i posar els resultats obtinguts a disposició de tota l'administració municipal i de la ciutadania en general.

En el temps transcorregut des de l'aprovació d'aquest primer Reglament, hi ha hagut un seguit de canvis tecnològics, socials i normatius, que fan necessària la seva adequació.

El principal objectiu és fer que les bases de dades dels estudis, i no només les conclusions, siguin descarregables a través del web municipal, de manera que els diferents col·lectius acadèmics, ciutadans i polítics en puguin fer ús i treballar-les a la seva manera per obtenir resultats que millorin el coneixement general de l’opinió pública de la ciutat i de les dades sociodemogràfiques més importants. Una altra millora que es pretén incorporar és la reducció dels terminis en què l’Ajuntament es compromet a publicar els estudis.

Aquest projecte normatiu resta pendent d'aprovació definitiva.