L’any 2003, el Plenari del Consell Municipal va aprovar el Reglament municipal sobre el registre d'enquestes i estudis d'opinió, que pretenia ordenar la realització d'estudis i informes des de l'Ajuntament, evitar duplicitats en els estudis que es realitzen des dels diversos departaments i posar els resultats obtinguts a disposició de tota l'administració municipal i de la ciutadania en general.
En el temps transcorregut des de l'aprovació d'aquest primer Reglament, hi ha hagut un seguit de canvis tecnològics, socials i normatius, que fan necessària la seva adequació.
El principal objectiu és fer que les bases de dades dels estudis, i no només les conclusions, siguin descarregables a través del web municipal, de manera que els diferents col·lectius acadèmics, ciutadans i polítics en puguin fer ús i treballar-les a la seva manera per obtenir resultats que millorin el coneixement general de l’opinió pública de la ciutat i de les dades sociodemogràfiques més importants. Una altra millora que es pretén incorporar és la reducció dels terminis en què l’Ajuntament es compromet a publicar els estudis.
Aquest projecte normatiu resta pendent d'aprovació definitiva.
Avantprojecte normatiu
El nou Reglament del Registre d'enquestes i estudis d'opinió és una iniciativa normativa exercida per la Comissió de Govern, de conformitat amb els articles 16 a) i 27 de la Carta municipal de Barcelona.
-
Elaboració del text de l'avantprojecte
-
Memòries i informes
Aprovació inicial
Després que la Comissió de Govern aprovés el projecte normatiu, els grups municipals que no havien presentat el projecte o no hi havien donat la seva conformitat, van disposar d'un termini de quinze dies per presentar esmenes. Un cop valorades i incorporades, si s'escau, el projecte de Reglament va ser sotmès a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció per a la seva aprovació inicial.
-
Sessió de 19 d'abril de 2017 de la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció
Informació pública
La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció va acordar sotmetre el reglament aprovat inicialment a informació pública durant el termini de trenta dies hàbils, en què es van poder presentar al·legacions, que han de ser objecte de valoració.
-
Al·legacions presentades
-
Al·legacions presentades pels grups polítics