Tramitació de la modificació del Decret de l'Alcaldia de recollida porta a porta de Sarrià
L'Àrea Metropolitana de Barcelona va aprovar el febrer de 2019 el Pacte Metropolità Residu Zero pel qual els municipis metropolitans es comprometien, abans del 2025, a implementar en el seu territori sistemes de recollida de residus individualitzats.
El municipi de Barcelona és divers, tant des del punt de vista urbanístic com des del punt de vista social i d'usos, i per això qualsevol sistema que es vulgui implantar ha de tenir en compte aquestes variables. La implantació d'aquests sistemes necessita, doncs, una fase preliminar que permeti provar sobre diferents tipus de territoris diferents models de recollides individualitzades: així es va fer al nucli antic de Sarrià el 2018.
Ara es pretén regular uns canvis de millora de la recollida porta a porta del centre històric de Sarrià amb els objectius de superar el 60% de recollida selectiva bruta, garantir l'accés a la bonificació sobre la taxa de recollida per participar en el sistema, incrementar la participació del veïnat, reforçar la comunicació a través de diverses estratègies i disposar d'eines tecnològiques a disposició de la ciutadania perquè facin el seguiment de les aportacions.
-
Projecte normatiu
En aplicació de les competències atribuïdes a l'Alcaldia per la Carta Municipal, la modificació del Decret d'Alcaldia, de 6 de maig de 2013, que regula la zonificació, dates i horaris dels sistemes de recollida de residus municipals i la freqüència i horaris de recollida singular de residus voluminosos a la zona del casc antic de Sarrià es realitza mitjançant un decret normatiu de l'Alcaldia, a proposta de la Segona Tinenta d'Alcaldia d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat.
-
Aprovació inicial
La modificació del Decret d'Alcaldia, de 6 de maig de 2013, pel qual s'aprova la zonificació, dates i horaris dels sistemes de recollida de residus municipals i la freqüència i horaris de recollida singular de residus voluminosos a la zona del casc antic de Sarrià va ser aprovada inicialment per l'Alcaldessa el 31 de març de 2023, a proposta de la segona tinent d’alcaldia.
-
Informes
-
Informe justificatiu
-
Informació pública
El Decret d'Alcaldia d'aprovació inicial disposa sotmetre'l a informació pública durant un període de 30 dies. L'expedient va restar exposat al públic per a la seva consulta des del 25 d'abril de 2023 fins al 7 de juny de 2023, període durant el qual es van poder formular al·legacions.
-
Aprovació definitiva
Atès que no s’ha presentat cap al·legació durant el període d’informació pública, la Secretària de Medi Ambient i Serveis Urbans va resoldre l'aprovació definitiva de la modificació del decret.
Publicació als diaris oficials