El full de ruta per a la promoció econòmica de la ciutat fins al 2035, que treballa per una economia sostenible, inclusiva i competitiva promovent la innovació, la digitalització i la cohesió social.
Gestió turística de Barcelona
L’Ajuntament de Barcelona fa anys que ha posat com a prioritat la gestió integral i la governança del turisme com a element indispensable per garantir una ciutat equilibrada i sostenible i millorar l’encaix del turisme a la ciutat.
Els Espais de Gran Afluència (EGA) són àrees urbanes al voltant dels indrets icònics de la ciutat, que experimenten una gran afluència de persones, tant de residents com de visitants.
L’Ajuntament ha elaborat el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació Barcelona (PSTD) per donar resposta als 4 grans eixos que definia la pròpia Unió Europea: la transició verda i sostenible, l’eficiència energètica, la transició digital i la competitivitat.
Barcelona, ciutat referent en turisme
El turisme urbà s’ha convertit, en els darrers anys, en un fenòmen global que a Barcelona atrau 30 milions de visitants cada any.
L’economia del visitant ocupa més de 155.000 persones, representa al voltant del 14% del PIB i genera una despesa de 10.317 milions d’euros. Barcelona treballa en una estratègia per gestionar l’activitat turística, fomentar la desconcentració territorial i la diversificació de l’oferta, apostar per la promoció estratègica, i afavorir l’equilibri amb la vida ciutadana.
El full de ruta per a la promoció econòmica de la ciutat fins al 2035, que treballa per una economia sostenible, inclusiva i competitiva promovent la innovació, la digitalització i la cohesió social.
Recull dels principals indicadors de l’activitat turística de Barcelona durant el mes d'octubre del 2025.
Un projecte dissenyat per fomentar l'economia circular en el sector turístic, amb l'objectiu de transformar de manera sistèmica les pràctiques empresarials i contribuir a la sostenibilitat, circularitat i resiliència del territori.

La jornada va posar sobre la taula els límits del model turístic actual i els camins emergents cap a un model regeneratiu, capaç de generar vitalitat ecològica, social i comunitària.

El mercat de la Boqueria ha fet un pas endavant en la seva transformació digital amb la instal·lació de 78 sensors intel·ligents per anticipar situacions de saturació, reforçar la seguretat i optimitzar la mobilitat interna del mercat.

A banda de les tradicionals activitats de Nadal, en destaquen Els Llums de Sant Pau, NATALIS al Poble Espanyol i la tradicional Banyada Nadalenca de Calella.

Segons l’ICCA, la destinació Barcelona ocupa el 1r lloc en nombre de delegats i el 4t lloc en nombre de reunions, millorant el seu posicionament respecte a l’any anterior.
Endinsa’t en els districtes i barris de la ciutat, i gaudeix dels seus atractius.

Del 28 de novembre de 2025 al 6 de gener de 2026, El Museu Marítim de Barcelona participa en una nova edició de la Fira de Nadal al Moll de la Fusta.
Subscriu-te al butlletí
No et perdis les últimes novetats