La proposta consisteix a fer un projecte d'aprenentatge-servei vinculat al Castell. L’alumnat d’ESO tindrà l'oportunitat de convertir-se en mediadors/es culturals, preparant una visita guiada i/o activitats al Castell i fer-ne d'amfitrió a usuaris d'entitats socials com ara esplais, casals, escoles d'educació especial, residències de la tercera edat, centres educatius, etc.
La proposta que es fa des del Castell de Montjuic, és oferir als centres educatius d'Educació Secundària Obligatòria, l'oportunitat de desenvolupar un projecte d'aprenentatge-servei (o servei comunitari), seguint les consignes de l'Ordre d'Avaluació ENS/108/2018, que demana als centres la realització d'un servei comunitari durant el curs de 3r i/o 4t de la ESO. Tanmateix, la proposta és oberta per a que hi pugui participar qualsevol grup dels 4 cursos que configuren l’etapa.
OBJECTIUS:
- SOCIALS: Posar en valor el patrimoni de la ciutat a través de la comprensió i divulgació de la seva història, connectant entitats educatives, centres patrimonials i col·lectius socials per dinamitzar la cultura i enriquir la societat.
- PEDAGÒGICS: L’alumnat aprendrà a tenir una mirada crítica i personal sobre la història i el patrimoni. Seran agents divulgadors i mediadors del castell, tot realitzant un servei a la comunitat de difusió del patrimoni i treball de memòria històrica. Aprenentatge d’aptituds comunicatives orals i no verbals, tècniques de mediació cultural i transmissió de coneixement i desenvolupament de pensament crític.
COMPETÈNCIES:
- Competències comunicatives: lingüística i oral.
- Competències en cultura i valors: personal, interpersonal i sociocultural.
- Competències en àmbit social: Història, cultura i ciutadania.
- Competències metodològiques: Tractament i transmissió de la informació.
- Competència d'aprendre a aprendre
- Competències personals: participació, autonomia i iniciativa personal