A través del valor que dóna a les petites coses, l’adult contribueix a la formació de la personalitat de l’infant. Els detalls de la vida quotidiana, aparentment insignificants i que moltes vegades passen desapercebuts per als adults, en realitat són elements bàsics de l’educació de l’infant
(Pepa Òdena)
Fent-nos nostra aquesta dita, des de l’escola donem molta importància a tots els petits (grans) moments que dia a dia es van repetint, així, la nostra organització gira al voltant de les situacions de vida quotidiana, tenint com eixos vertebradors els moments d’àpats, descans, joc i higiene. La cura amb la que els planifiquem té com a objectiu el benestar de l'infant.
Alguns són rutines que dia a dia repetim però, cada una es converteix en una vivència única i diferent a l’anterior. Parlem de tot allò que va passant al llarg del dia, activitats reflexionades en equip i pensades per a poder donar resposta a les necessitats i demandes de cada infant. Així el nostre dia a dia s’organitza a partir de propostes de joc on les cures, el descans i els àpats van succeint de manera simultània, amb constància i repetició, però al mateix temps amb la flexibilitat necessària per ajustar la nostra pràctica a cada infant.
L’organització del dia a dia respecta i garanteix que les estones de cura permetin un temps individual i exclusiu per a l’infant, sense caure en la mecanització. Són oportunitats de relació i d’establir vincles. Poden ser petites situacions com netejar el nas o rentar les mans, o bé, d’altres com canviar un bolquer, són situacions que es donen moltes vegades al dia i que són ateses quan l’infant ho necessita. D’altres són moments més estructurats, com el descans, on la regularitat, constància i la referència de la persona adulta hi juguen un paper molt important. Aquestes activitats les acompanyem cada dia de la mateixa manera, ajustant-nos a les necessitats evolutives i circumstàncies de cada infant.
Valorem tot allò que passa al llarg del dia com a essencial i amb un gran potencial educatiu, totes aquelles petites situacions de joc, cura, relació,... són de vital importància per l’infant, ja que aquest viu connectat al món que l’envolta i aprèn d’aquestes connexions. L’infant es construeix a si mateix a través de la mirada de l’adult, com a educadores el nostre paper és el d’estar molt presents, saber escoltar a cada infant i poder ajustar el nostre acompanyament a les seves necessitats.