POSAR-SE DEMPEUS
Cada infant té el seu ritme. S’ha de sentir capaç d’aconseguir els seus propis reptes.
Per créixer els infants necessiten temps, respecte i tranquil·litat. Necessiten suport, espai i llibertat per intentar fer coses, per adquirir confiança i aprendre per ells mateixos.
Vetllar activament, observar, acompanyar-los, esperonar-los a adquirir progressivament la pròpia autonomia ...donar-los temps per “aprendre a aprendre”, són les nostre eines.
L’assoliment de posar-se dempeus, desprès de molt assaig - error. Es manté dret, s’aixeca i torna a terra.El benefici de respectar la seva evolució es nota en l’harmonia i seguretat dels seus moviments. Tot el què ha après està ja en el seu registre personal, i ho pot trobar sempre que ho necessiti.
“El moviment lliure basat en l’activitat autònoma, afavoreix en el nen i nena , el descobriment de les seves pròpies adquisicions”. Emily Pikler
Cada niño tiene su ritmo. Se tiene que sentir capaz de conseguir sus propios retos.
Para crecer los niños necesitan tiempo, respeto y tranquilidad. Necesitan apoyo, espacio y libertad para intentar hacer cosas, para adquirir confianza y aprender por ellos mismos.
Velar activamente, observar, acompañarlos, animarlos a adquirir progresivamente la propia autonomía ...darles tiempo para “aprender a aprender”, son nuestras herramientas.
El logro de ponerse de pie, después de mucho ensayo - error. Se mantiene derecho, se levanta y vuelve a tierra. El beneficio de respetar su evolución se nota en la armonía y seguridad de sus movimientos. Todo lo qué ha aprendido está ya en su registro personal, y lo puede encontrar siempre que lo necesite.
“El movimiento libre basado en la actividad autónoma, favorece en el niño y niña, el descubrimiento de sus propias adquisiciones”. Emily Pikler