Resum de les problemàtiques
1. FÍSIQUES
VORERES DESOLADES I ESTRETES
Pel tram de rambla pràcticament no hi ha comerç i hi passa molt poca gent. En aquest tram les voreres laterals són molt estretes i incòmodes, fet que dificulta la mobilitat de vianants. Més endavant, al tram de bulevard, les voreres són massa àmplies i queda molt espai desaprofitat. Les del costat muntanya, a més, tenen poc comerç i estan molt desolades.
EXCÉS DE SOROLL
La quantitat de trànsit provoca un excés de soroll molt molest al llarg de tota l’Avinguda.
MUR DE SANT ANDREU i MUR DE TRINITAT NOVA
Ambdós murs són una barrera que dificulta els creuaments cap a l’altre extrem de la Meridiana. A més, el carrer paral·lel al mur de Sant Andreu té les voreres molt estretes i poc accessibles.
DEFICIÈNCIES D’IL·LUMINACIÓ, VEGETACIÓ I MOBILIARI
- El tipus de lluminàries actuals il·lumina en excés la calçada, provocant una sensació de contaminació lumínica, però deixa les voreres poc il·luminades, fet que dóna als vianants una sensació de foscor i inseguretat.
- L’arbrat és molt alt i de fulla caduca, fet que dóna als usuaris del carrer una sensació de grisor i de falta de vegetació.
- Hi ha una manca de mobiliari urbà que faciliti zones d’estada. Els usuaris de la Meridiana tenen la sensació que el poc mobiliari actual és, a més, de poca qualitat i poc estètic.
MALA SENYALITZACIÓ I ALTA SINISTRALITAT
A l’entrada de Barcelona hi ha una mala senyalització, una elevada accidentalitat i una gran quantitat de barreres arquitectòniques.
2. FUNCIONALS
DIFICULTATS EN ELS CREUAMENTS
- Al llarg de tot l’àmbit d’estudi la fase verda per als vianants dura massa poc i no dóna temps de creuar. A la meitat nord, a més, la vermella dura massa generant llargues esperes.
- Les trajectòries dels passos de vianants no segueixen les línies de desig i, per tant, hi ha creuaments informals. Això succeeix de Fabra i Puig cap al sud i a l’alçada del carrer Palomar.
- La llargada dels passos de vianants i el temps de la fase verda provoquen que els vianants hagin de parar a la mitjana, que és un lloc desagradable i perillós. Això succeeix més o menys a tot l’àmbit.
- Alguns vianants efectuen creuaments en vermell, tot i tractar-se d’una via ràpida. Això succeeix principalment a l’extrem sud i en alguns punts al centre de l’àmbit.
CONFLICTES ENTRE CICLISTES I VIANANTS
La convivència entre bicicletes i vianants és conflictiva, especialment de Fabra i Puig fins a València. La incomoditat i sinuositat del carril bici per vorejar contenidors, parades de bus, etc., fa que els ciclistes acabin envaint l’espai dels vianants i viceversa.
FALTA D’ESPAIS PER A LA CÀRREGA I DESCÀRREGA
La falta d’espais de càrrega i descàrrega a la pròpia Meridiana fa que els transportistes hagin de parar als carrers interiors.
FALTA DE ZONES D’ESTADA
Hi ha una mancança d’espais verds i llocs on seure.
MUR DE SANT ANDREU
La barrera física que suposa fa que hi hagi molt poca activitat i sigui un espai fred i poc il·luminat, generant sensació d’inseguretat.