Comencen les obres del tram entre Felip II i Fabra i Puig de la Meridiana

El dilluns 28 d'abril comencen les obres d'un nou tram de la Meridiana, des de Felip II fins a Fabra i Puig. Així, es donarà continuïtat al tram anterior, convertint la Meridiana en una via més amable.

Més informació del nou tram

 

La Meridiana actua com una autopista urbana per on hi circulen diàriament prop de 100.000 vehicles i la creuen transversalment prop de 10.000 vianants cada dia. Per aquest motiu, transformar-la en un eix cívic és una de les demandes històriques dels barris que hi conviuen.

Actualitat

Simulacre d’accident amb múltiples víctimes entre un tramvia i un cotxe a la Gran Via

15 maig 2025 - 11:50am

Seguretat i prevenció. Ha tingut lloc a la matinada.

Canvi de fase de les obres de la Meridiana amb afectacions a les parades de bus interurbà de la Sagrera

28 abril 2025 - 11:17am

Avui, dilluns 28 d’abril, comencen els treballs de reurbanització de l’avinguda de la Meridiana entre el carrer de Felip II i el passeig de Fabra i Puig. Hi haurà canvis provisionals de les parades de bus interurbà.

Canvis en cinc parades de busos interurbans amb les obres de la Meridiana

24 abril 2025 - 11:22am

A partir del dilluns 28 d’abril hi haurà canvis en les parades d’autobús de la Sagrera i Sant Andreu amb motiu de l’inici de les obres de la Meridiana entre Felip II i Fabra i Puig. Consulta aquí les noves ubicacions.

Llegir més

Fases

L'avinguda Meridiana s'estén de sud a nord, des del parc de la Ciutadella fins al pont del Congost. La Taula de Participació, que treballa en el projecte de transformació, ha dividit la via en àmbits, per tal de tractar-los de manera diferenciada i resoldre'n les respectives problemàtiques. 

En aquest sentit, la Meridiana s'està pensant globalment i per seccions, però s'anirà estudiant i actuant per trams de manera progressiva.

 

Procés d'informació i debat

Procés d'informació i debat

Després de la revisió del paper de la Meridiana a la ciutat, que va permetre la construcció de les Rondes i que va suposar una primera dignificació de l’avinguda, és necessari abordar ara una nova intervenció sobre aquest eix estratègic de la ciutat, en el seu tram entre la plaça de les Glòries i el nus de la Trinitat.

Els objectius d’aquesta intervenció són convertir l'avinguda en un eix cívic de referencia per la ciutat, una avinguda verda, pacificada i humana. I per tal de treballar de la mà de les entitats, les estratègies i criteris que han de guiar la intervenció, es va constituir la Taula de Participació del projecte de l’avinguda Meridiana, que agrupa entitats, tècnics municipals, grups polítics i govern.

Mitjançant tallers, jornades i sessions de treball, liderades per la Taula de Participació i obertes a tota la ciutadania, es van definir els criteris de com ha de ser la nova Meridiana.

Consulta la informació del procés participatiu

Recull de propostes i redacció del projecte

Recull de propostes i redacció del projecte

Una vegada acabat el procés participatiu es va iniciar la segona fase del procés de transformació de la Meridiana.

En aquesta fase es van elaborar els projectes, fruit de les aportacions de tots els agents implicats.

Execució del projecte Fase actual

Execució del projecte

La darrera de les fases de transformació de la Meridiana és l'execució del projecte acordat. Consulta les fases del projecte:

Tram Independència-Mallorca

Tram Mallorca-Josep Estivill

Tram Josep Estivill-Felip II

Tram Felip II-Fabra i Puig

Àmbits d'actuació

Diagnosi

La Meridiana és un eix estructurant del nord-est de Barcelona que travessa districtes i barris amb teixits ben diferenciats i va prenent un caràcter molt divers..

La millora de la Meridiana no pot ser plantejada només a partir de l’estudi de la seva secció. És important conèixer com la gent utilitza l’espai, com el travessa, l’ocupa i se n’apropia per, posteriorment, poder fer les actuacions de millora que es creguin necessàries enfocades als diversos problemes detectats..

Mapa de diagnòstic

Selecciona les icones per marcar les zones al mapa

  • Mapa de la Meridiana

    Voreres desolades (poca gent, poc comerç)

  • Mapa de la Meridiana

    Voreres estretes

  • Mapa de la Meridiana

    Mala senyalització i alta sinistralitat

  • Mapa de la Meridiana

    Excés de soroll i excés de velocitat dels vehicles

  • Mapa de la Meridiana

    Mur Sant Andreu i mur Trinitat Nova

  • Mapa de la Meridiana

    Deficiències d’il·luminació, vegetació i mobiliari

  • Mapa de la Meridiana

    Creuaments: durada del verd per als vianants insuficient

  • Mapa de la Meridiana

    Creuaments: durada del vermell per als vianants excessiva

  • Mapa de la Meridiana

    Creuaments informals

  • Mapa de la Meridiana

    Creuaments amb parades a la mitjana

  • Mapa de la Meridiana

    Creuaments en vermell

  • Mapa de la Meridiana

    Conflicte entre ciclistes i vianants

  • Mapa de la Meridiana

    Falta d’espais per a la càrrega i descàrrega

  • Mapa de la Meridiana

    Falta de zones d’estada