Esteu aquí
Llum verda al projecte inicial de la Canòpia Urbana per connectar el tramvia
Urbanisme i infraestructures. La reurbanització de la Canòpia tindrà un abast de 40.735 metres quadrats i serà el primer pas per connectar el tramvia per la Diagonal.
El projecte de la Canòpia Urbana - Àmbit Tramvia preveu una actuació de 40.735 metres quadrats i serà un dels primers passos per connectar el tramvia per la Diagonal. La reurbanització adaptarà el recorregut viari en el tram comprès entre els carrers de Castillejos i Badajoz al seu pas per la plaça de les Glòries.
La connexió del tramvia per la Diagonal avança un pas més amb l’aprovació inicial del projecte d’urbanització de la Canòpia Urbana – Àmbit Tramvia, una remodelació del sector Llobregat i mar del perímetre del futur parc de la Canòpia, on s’instal·larà el nou intercanviador de transport públic.
Amb una inversió de 21,4 milions d’euros, el projecte inicia ara un període d’exposició pública, i posteriorment s’haurà d’aprovar definitivament en comissió de govern. L’objectiu és licitar i adjudicar les dues primeres obres vinculades a la connexió del tramvia, la Canòpia Urbana i la reforma de l’avinguda Diagonal, a l’estiu, amb la voluntat d’iniciar els treballs durant la tardor del 2021.
Urbanització de la Canòpia Urbana – Àmbit Tramvia
A més de l’intercanviador, que integrarà les línies T4, T5 i T6 del tramvia, diverses línies de busos urbans i interurbans i la connexió amb la parada de metro de Glòries (L1), la urbanització de la Canòpia Urbana inclou:
- La instal·lació d’una pèrgola fotovoltaica com a marquesina de l’intercanviador, que se situarà a la banda mar de la Canòpia, davant del Museu del Disseny, en el tram comprès entre els carrers Cartagena i Badajoz.
- Tres nodes de biodiversitat per facilitar la mobilitat de les espècies que integren l’ecosistema del parc de les Glòries.
- Uns jardins a l’entorn dels accessos de l’estació de metro de Glòries (L1).
A més, es duran a terme algunes obres de remodelació a les vies de l’entorn de la Canòpia:
- Rambla dels Encants – c. Cartagena: entre l’avinguda Diagonal i el carrer de Casp. Es planteja instal·lar-hi les voreres a la banda Llobregat, amb un vial de serveis de plataforma única, la plataforma tramviària en via doble i un carril bici bidireccional adjacent a la futura urbanització del parc de la Canòpia.
- Avinguda Meridiana i carrer d’Àlaba: la reurbanització d’aquestes vies permetrà la connexió amb l’estació de metro de Glòries (línia L1) i inclourà, a més dels jardins, la continuació de la rambla dels Encants i l’adequació de les voreres del costat del Mercat dels Encants.
- Avinguda Diagonal: entre els carrers de Castillejos i Cartagena. Les vies del tramvia se situen a banda i banda de la rambla central actual, amb una plataforma única.
La urbanització de la banda Besòs de la Canòpia no és completament definitiva, ja que el projecte preveu que en un futur s’incorpori la sortida dels tramvies des de l’intercanviador cap a Diagonal Mar i Gran Via Besòs, enllaçant amb les vies actuals.
Enllaços relacionats
- Acord per accelerar la connexió del tramvia per la Diagonal
- La mobilitat del futur: diàleg i participació per al nou full de ruta
- La ronda de la Universitat es transforma amb més espai per a les persones
- En marxa deu actuacions per a una ciutat més saludable i resilient davant l’emergència climàtica
- Comencen les obres per ampliar el col·lector de la Diagonal per reduir el risc d’inundacions