Quatre instituts de Nou Barris participen en els programes de diversificació curricular

13/02/2023 - 09:59 h

Alumnat amb dificultats d’aprenentatge o risc d’abandonament escolar fan estades a una empresa com a mesura formativa addicional

Els instituts escola Turó de Roquetes, El Molí i Trinitat Nova, i l’institut Pablo Ruiz Picasso participen aquest curs en els programes de diversificació curricular d’estada a l’empresa.

Aquests programes són una mesura addicional adreçada a joves de 3r i 4t d’ESO, i tenen un caràcter orientador i d’estímul cap a la continuïtat formativa per a l’alumnat que presenta dificultats d’aprenentatge o risc d’abandonament escolar.

L’objectiu  del Programa de Diversificació Curricular (PDC) és donar una resposta educativa integradora i individualitzada a partir de la corresponsabilització i la implicació dels agents del territori i serveis municipals de proximitat, per afavorir que l’alumnat que ho requereixi pugui assolir els objectius i les competències clau de l’etapa, amb una metodologia específica personalitzada i una clara orientació pràctica.

L’estada formativa a l’empresa  es desenvolupa en dos quadrimestres i té una durada de 10 hores setmanals. Es du a terme, principalment, dos dies a la setmana, els dimarts i dijous de 9 a 14 hores.

La relació dels estudiants de secundària amb les entitats i empreses col·laboradores és exclusivament acadèmica, sense que es generi cap tipus de vincle de caràcter laboral, professional o funcionarial. L’aplicació dels coneixements adquirits i l’apropament a la relació adulta que s’estableix amb els professionals dels llocs d’estada esdevé un element motivador potenciador de comportaments madurs per a l’alumnat que hi participa, i afavoreix l’assoliment dels objectius generals de l’educació secundària obligatòria.

Empreses i entitats d’àmbits diversos

En els programes hi participen empreses i institucions del districte d’àmbits tan diversos com el comercial, l’educatiu, l’esportiu, la restauració o el manteniment, per posar alguns exemples. La seva tasca se centra a permetre l’alumnat a observar i practicar tot allò que se’ls ensenya en l’institut, el que permet contribuir a un aprenentatge de les competències bàsiques relacionades amb el món laboral.

En el 1er quadrimestre d’aquest curs hi ha participat, entre d’altres, el CIS Cotxeres, Abacus, Bianka perruquers, C.F Montanyesa, Condis, Escola Bressol Municipal El Torrent, Escola Bressol Municipal Nenes i Nens, Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya, Forn de Pa i Cafeteria Mari, Panes creativos, Taller de xapa i pintura (Marme 4 SL), Residències MUTUAM i les escoles públiques del districte.

Cada empresa designa una persona responsable per fer el seguiment i tutela de l’alumne al lloc d’estada. Aquesta mateixa persona manté un estret contacte amb la persona tutora de l’institut.