Quan les persones consumidores tenim un conflicte amb l’empresa que ens ha proporcionat un determinat producte o servei, disposem de diversos mecanismes per fer valer els nostres drets. Un d’ells és l’arbitratge, un sistema extrajudicial que resol aquestes controvèrsies de manera gratuïta, ràpida i eficaç, amb total imparcialitat, independència, neutralitat i objectivitat.
Si voleu saber-ne més, el dijous 4 de maig, a les 18 hores a la Sala de Plens de la Seu del Districte, tindrà lloc una xerrada – col·loqui sobre el tema. Així, coneixerem l’arbitratge en general, les institucions arbitrals en particular, i l’interès comú de difondre i donar més força a la cultura arbitral com a mitjà alternatiu de resolució de conflictes.
També es donarà a conèixer la missió de la Junta Arbitral de Consum de Barcelona, òrgan municipal especialitzat que arbitra les divergències entre consumidors i empresaris de manera gratuïta, amb total imparcialitat i respectant els principis d’audiència i igualtat entre les parts.
De moment, us adjuntem aquest document com a tastet perquè us en feu una idea.
La xerrada serà a càrrec de Gaietà Sala i Prat, àrbitre, advocat i president de la Junta Arbitral de Consum de Barcelona.
L’acte comptarà amb servei d’interpretació en llengua de signes. A més, la sala disposa de bucle magnètic. Podeu demanar fer ús d’aquest servei amb un correu electrònic a spitnb@bcn.cat abans de l’1 de maig.
Us hi esperem!