L’Ajuntament de Barcelona preveu destinar 22,5 milions d’euros a la Convocatòria General de Subvencions per l’any 2024, una xifra que suposa un increment del 6,1% respecte als 21,2 milions d’euros que es van invertir un any enrere i la duplicació del pressupost que té la convocatòria respecte als 11,2 milions d’euros que s’hi van destinar l’any 2012. La presentació de sol·licituds es pot fer des d’aquest dilluns 8 de gener i fins al proper dijous 25 de gener, un període de sol·licituds de 14 dies hàbils que és idèntic al d’anys precedents, de la mateixa manera que la presentació d’aquestes sol·licituds s’ha de fer per via telemàtica com en les edicions passades.
Aquesta és la convocatòria anual de subvencions més gran que fa l’Ajuntament de Barcelona, atès que suposa resoldre unes 6.000 sol·licituds que en un 80% dels casos provenen d’associacions. La convocatòria implica 25 àmbits diferents, ja siguin de ciutat o de cadascun dels districtes, i inclouen fins a 106 programes. En total hi ha fins a 20 comissions de valoració municipal implicades en aquesta gestió, que es preveu que emetin una resolució provisional al proper mes de maig i la resolució definitiva al juliol amb l’objectiu que els pagaments es facin a partir de la segona meitat de l’any.
Aquesta convocatòria ordinària de concurrència competitiva busca cofinançar projectes, activitats i serveis de qualsevol persona física o jurídica que compleixi els criteris i requisits legals que ja han estat publicats al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i que es poden consultar al web de l’Ajuntament. En tot cas, les activitats han de fomentar l’interès públic o social que tinguin per finalitat diversos aspectes, com per exemple millorar la cohesió i la inclusió social, fer front a la l’emergència climàtica o bé fomentar els valors de civisme i convivència, entre d’altres.
L’any 2023 es van presentar un total de 5.891 sol·licituds, de les quals un 60% corresponien als àmbits de ciutat i un 40% als districtes. El nombre de sol·licitants en aquest cas va ser de gairebé 2.600, un 19% dels quals eren sol·licitants nous.
Al web de l’Ajuntament podreu trobar el document de la convocatòria, així com tots els documents necessaris per a la presentació i més informació d’interès.
Tingueu en compte que és obligatori presentar la sol·licitud telemàticament. Al districte disposem de Nou Barris Digital que us ofereix, entre altres serveis, suport i acompanyament en la tramitació digital.