El tram Felip II – Fabra i Puig tindrà dos carrils per a vehicles i un per al bus a cada sentit, un carril bici bidireccional central, voreres més amples, 230 arbres més i 7.200 metres quadrats de parterres.
A més, el nombre de passos de vianants s’incrementa dels nou actuals a quinze per facilitar els desplaçaments a peu entre els barris que queden a ambdues bandes de l’avinguda.
Rambla central a la Sagrera
El tram que se situa entre els carrers del Cardenal Tedeschini, Pegàs, Antilles i Olesa tindrà un passeig central ampli per als vianants, amb zones d’estada i verd, i dos carrils bici unidireccionals —un per sentit— que se situaran a banda i banda de la rambla.
A més, es renovaran els jardins d’Ángeles López de Ayala, on s’actualitzarà l’àrea de jocs infantils perquè sigui accessible, i s’eixamplarà la vorera entre el carrer de les Antilles i el carrer de Pegàs.
Espai per als busos
Entre els carrers de Felip II i Garcilaso s’habilitaran dos carrils bus en sentit sortida i un carril bus més una zona de desencotxament en sentit entrada.
L’objectiu és crear un espai d’intermodalitat perquè els busos urbans i interurbans encotxin i desencotxin el passatge amb comoditat i sense interrompre el pas de la resta d’autobusos.
Es preveu que les obres de la Meridina fins a Fabra i Puig comencin el primer trimestre del 2025 i durin divuit mesos. El pressupost serà de 26 milions d’euros.