El SOAPI ofereix a entitats del territori que treballin amb persones immigrades la possibilitat de demanar una sessió informativa d’acollida per a grups de com a mínim 10 persones i amb una durada aproximada d’una hora i mitja.
Per organitzar aquestes sessions informatives a demanda cal enviar la sol·licitud amb prou temps d’antelació per poder disposar de marge per agendar la trobada. Així, un cop rebuda la petició el SOAPI contactarà amb l’entitat i indicarà la data de la sessió. També farà arribar l’enllaç d’inscripció per a les persones participants, que s’hauran d’inscriure amb un mínim de 7 dies abans de la sessió. En cas contrari no es podrà garantir la celebració de la sessió informativa.
En els dies següents a la sessió les persones participants rebran el certificat d’assistència, que pot ser d’utilitat per a alguns tràmits d’estrangeria.
Finalment, convé tenir en compte que aquestes sessions poden disposar de com a màxim dues llengües de traducció. El servei s’haurà de sol·licitar prèviament.