Des de la creació dels punts d’assessorament energètic per garantir l’aplicació de la Llei 24/2015 i protegir els drets energètics del veïnat, s’hi han atès un total de 222.027 persones. Així mateix, des de l’inici del servei, finançat al 100% per l’Ajuntament i gestionat a través d’entitats especialitzades, s’hi han atès 87.350 llars (més de 14.600 el 2023) i s’han aturat 167.233 talls de subministraments bàsics a la ciutat (44.449 només el 2023).
Els PAE són punts d’atenció per a les llars vulnerables energèticament que no poden mantenir una temperatura adequada, que tenen endarreriments en pagaments de factures de subministraments i registren problemes estructurals de l’habitatge. El servei s’adreça a tota la població de Barcelona, però sobretot a les persones que pateixen pobresa energètica i en els casos en què hi ha algun indicador de vulnerabilitat. En concret, entre el 2017 i el 2023 el 40% de les persones usuàries dels PAE no podien mantenir una temperatura adequada a la llar, el 23% presentaven retards en els pagaments, l’11% tenien goteres o humitats a casa, el 13% presentaven malalties respiratòries i el 7% eren famílies monoparentals.