Has perdut un objecte? Vine a buscar-lo a l’Oficina de Troballes

03/05/2023 - 12:06 h

El servei de gestió d’objectes perduts és al carrer de la Ciutat, 2, al districte de Ciutat Vella. L’oficina municipal gestiona una mitjana de 20.000 troballes l’any, un 30% de les quals es retornen a les persones propietàries.

  • He perdut un objecte o un document a Barcelona. Què puc fer?

Posa’t en contacte amb l‘Oficina de Troballes i demana-hi una cita. Hi ha dues vies per demanar-la:

A l’oficina miraran si tenen l’objecte perdut. Tots els objectes o els documents que es lliuren a l’Oficina de Troballes es classifiquen i es documenten amb un etiquetatge intel·ligent.

A través dels canals de contacte amb l’Oficina de Troballes, també es pot cancel·lar o consultar la cita sol·licitada.

  • He trobat unes ulleres, una cartera al carrer. On les puc deixar?

Les pots lliurar a l’Oficina de Troballes, sol·licitat-hi una cita per les dues vies esmentades anteriorment.

Una altra via per fer-hi arribar objectes perduts és lliurar-los a qualsevol dependència de la Guàrdia Urbana o a les patrulles del cos que siguin a la via pública.

  • Quant de temps es guarden els objectes perduts a l’Oficina de Troballes?

Mentre s’espera que algú els reclami, els objectes i els documents perduts són custodiats durant un període de sis mesos al magatzem de l’oficina, tal com determina l’article 542-22 de la Llei 5/2006 del Codi civil de Catalunya.

Un cop transcorregut aquest termini i si ningú en reclama la propietat, la persona que va trobar l’objecte disposa de 30 dies per recuperar-lo. En aquest cas, aquesta persona ha de mostrar el rebut emès per l’oficina en el moment que hi va lliurar l’objecte.

  • Qui pot recollir un objecte perdut a l’Oficina de Troballes?

La persona interessada o una persona que actuï en representació de la persona propietària o de la que va trobar l’objecte. En aquest cas, és necessari presentar una autorització signada.