Nou Barris disposa ja de tres línies de bus a demanda “El Meu Bus”. La primera que es va estrenar l’any 2019 a Torre Baró, la 199; la 180, que va començar com a prova pilot el passat setembre i que unia Vallbona Sud i Torre Baró Sud; i una tercera, la 197, que opera des del passat 20 de març i que uneix Vallbona i la Trinitat Nova.
L’entrada en funcionament del nou bus a demanda 197 ha reestructurat el territori cobert per cada una de les línies. Així, la Torre Baró Nord 199, que uneix Torre Baró nord i la plaça Roja, deixa fora les parades de Vallbona Nord.
La Torre Baró Sud 180, que cobreix la zona de Torre Baró sud fins a la Trinitat Nova, elimina totes les parades de Vallbona Sud.
I la Vallbona 197, que va de Vallbona a Aiguablava – Trinitat Nova, ajunta Vallbona Nord i Vallbona Sud en una mateixa àrea de Bus a Demanda. Així, Vallbona Nord tindrà noves parades a Aiguablava – Trinitat Nova que fins ara no tenia, i Vallbona Sud amplia parades a la plaça Roja – Escolapi càncer.
En trobareu tota la informació en aquesta pàgina web de TMB.
Amb aquests canvis, s’aconsegueix millorar el temps de resposta a les àrees de Torre Baró Nord, Vallbona Nord, Torre Baró Sud i Vallbona Sud. A més, es genera connexió directa entre Vallbona Nord i Vallbona Sud, fins ara inexistent. També s’augmenten les parades per Vallbona Sud a la plaça Roja – Escolapi Càncer. I, finalment, s’estableix un enllaç directe entre Vallbona Nord i la Trinitat Nova, fins ara inexistent.
El bus a demanda El Meu Bus
El bus a demanda es caracteritza per la capacitat d’ajustar-se a les necessitats de la ciutadania, alhora que ofereix, també, un servei eficient i sostenible. A diferència de les línies regulars, els usuaris informen amb antelació dels punts de pujada i baixada, i l’hora en què volen ser recollits. D’aquesta manera, és el servei el que ofereix una flexibilitat que permet ajustar-se a la conveniència del passatge. Els punts de parada estan distribuïts de forma que apropen els veïns i veïnes als principals equipaments i serveis dels barris.
Aquesta flexibilitat i eficiència del servei s’aconsegueix gràcies a un sistema intel·ligent que encaixa les diverses sol·licituds d’ús perquè els conductors s’ajustin a les peticions i necessitats del passatge. Les reserves s’han de fer amb un mínim de 10 minuts de temps, però la major antelació ajuda a garantir l’òptima prestació del servei.
Per esdevenir-ne usuari, només cal descarregar-se al mòbil l’aplicació gratuïta elMeuBus (disponible a les botigues d’iOS i d’Android) i registrar-s’hi. Un cop fet, la persona pot demanar el bus indicant el número de parada en què pujarà i baixarà. També es poden fer les reserves trucant al telèfon gratuït 900 92 75 75.
El servei també permet cancel·lar de forma senzilla una reserva, consultar l’historial, marcar parades favorites, rebre els avisos d’alteració del servei o conèixer el temps d’espera fins a l’arribada del bus demanat.