L’Ajuntament de Barcelona, a través del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, ha lliurat les claus de pisos de la Mesa d’Emergència a tres famílies de la ciutat. Dos dels habitatges que s’han entregat estan ubicats a Nou Barris. El tercer, a Ciutat Vella.
Com rebre un pis de la Mesa d’Emergència
Abans de rebre un pis de la Mesa d’Emergència, les famílies han de seguir uns passos previs que comencen per demanar cita a la Xarxa d’Oficines de l’Habitatge de Barcelona i sol·licitar que la Mesa d’Emergència valori el seu cas i faci un informe. Un cop rebuts tots els expedients, es fa una anàlisi per assignar els habitatges a disposició.
Aquests habitatges del Fons de Lloguer Social van destinats a:
- Unitats de convivència en risc d’exclusió residencial (com per exemple, en procés de desnonament per deute en el lloguer, execució hipotecària i dació en pagament per deute de les quotes hipotecàries)
- Persones en situació de perdre l’habitatge per violència masclista
- Unitats de convivència amb menors d’edat, gent gran o persones en circumstàncies de desemparament en condicions higièniques i sanitàries o de seguretat precàries
Si es dona el cas que hi ha més peticions que habitatges disponibles, la Mesa adjudicarà els pisos a mesura que es vagin incorporant al Fons de Lloguer Social fins a la celebració de la Mesa d’Emergència del mes següent.