Viu Nou Barris! Viu el seu comerç!

25/06/2020 - 17:46 h

El Districte engega una campanya comunicativa per incentivar la compra als comerços de proximitat

El Districte engega una campanya comunicativa per incentivar la compra als comerços de proximitat

Perquè quan compres a botigues petites, dones vida a més gent i generes riquesa per al barri. Perquè és més proper, més teu i millor per a tothom. Perquè és a les teves mans decidir quin barri volem. Perquè si compres fora, la riquesa marxa.

Segur que en trobaríem molts més, però aquests són els principals arguments esgrimits en la nova campanya de promoció del comerç de barri, “Viu Nou Barris. Viu el seu comerç”, engegada pel Districte de Nou Barris amb la col·laboració dels eixos i associacions comercials del territori.

Es tracta d’una campanya comunicativa que anirà seguida d’una mesura de govern i d’un nou Pla de Comerç que permetran posar en marxa accions específiques de suport al comerç més enllà de la comunicació. Aquestes accions aproparan i complementaran al territori de Nou Barris les mesures que la ciutat posa en marxa ara.

Incentivar la compra en els comerços de proximitat

L’objectiu de la campanya “Viu Nou Barris. Viu el seu comerç” no és altre que el d’incentivar la compra en els comerços de proximitat, tot coresponsabilitzant la ciutadania en l’impuls del comerç local i afavorint, a la vegada, el vincle emocional dels veïns i veïnes amb el comerç dels barris.

Comprant als nostres barris, contribuïm a fer que els establiments esdevinguin motor de l’economia, generadors d’ocupació i creadors d’espais de relació i de millora de la convivència, la cohesió social i la seguretat.

Com no podia ser d’una altra manera, la campanya compta des del principi amb el suport i la col·laboració del teixit comercial del districte, representat per les associacions de comerciants de Trinitat Nova, Turó de la Peira, Zona Nord, Roquetes, Virrei Amat, La Rambleta i Valldaura; els eixos Maragall, Fabra Centre i Nou Barris Centre Comerç, i els mercats de Nou Barris.

I d’aquí el “claim” de la campanya “Viu Nou Barris. Viu el seu comerç”, ja que els comerços del districte es troben agrupats en una plataforma anomenada Viu Nou Barris, que compta amb la pàgina web www.viunoubarris.com i diversos perfils de xarxes socials, des d’on s’ofereix informació actualitzada sobre els comerços del districte. L’objectiu és que tot sumi i alinear esforços i recursos per aconseguir que el comerç del districte es mantingui fort i cohesionat en aquests moments d’especial vulnerabilitat.

 La covid-19, un escull més a superar

La campanya arriba en el marc de la crisi causada per la covid-19. Amb la declaració de l’estat d’alarma de mitjans del mes de març molts establiments van haver d’abaixar la persiana, amb el conseqüent perjudici econòmic. Això, sumat a la delicada situació que ja pateix el comerç de proximitat des de fa uns anys a causa del canvi dels costums de consum per part de la ciutadania, fa que sigui més necessari que mai contribuir en la mesura del que es pugui a la recuperació de les vendes per part d’aquelles botigues que van haver de tancar temporalment.

La campanya, a més, vol agrair i reconèixer l’esforç de tots els establiments que van romandre oberts durant les primeres fases de la crisi per tal d’oferir al veïnat els productes alimentaris, sanitaris i de neteja de primera necessitat.

Tot plegat, a més, ha de servir per visualitzar que amb la recuperació del comerç local, el districte i els veïns i veïnes de Nou Barris hi guanyaran en aspectes com la proximitat, personalització, qualitat, generació d’ocupació, empatia, confiança, dinamisme, reactivació econòmica, vida per als barris o seguretat.

 La campanya de ciutat “Compra a prop. Som Comerç. Fem Barcelona”

En paral·lel, la ciutat de Barcelona ha engegat una campanya amb idèntic objectiu i un paquet de més de quaranta mesures específiques per protegir, fomentar i reactivar el comerç de proximitat.

El comerç i la restauració són una de les activitats econòmiques més importants de la ciutat, i suposen el 21% del total de l’economia. En concret, Barcelona disposa de 61.000 comerços, dels quals 9.300 són establiments de restauració i 43 són mercats municipals.