El Departament de Territori i Sostenibilitat ha anunciat la posada en marxa de les obres de la futura estació de Mandri, que acollirà el tram central de la línia 9 i 10 del Metro de Barcelona.
Amb el reinici del projecte, es realitzarà la cobertura del 90% del pou de l’estació de Mandri, es cobriran 730 metres quadrats dels 800 que ocupa el pou i es reurbanitzarà una superfície total de 600 metres quadrats. Aquesta fase del treball té un pressupost de 4 milions d’euros i un termini d’execució de 14 mesos.
Aquestes obres comportaran afectacions a la mobilitat al barri de Sant Gervasi – la Bonanova:
- A partir del dissabte 30 de gener, al carrer de Mandri: Ocupació de la vorera costat Llobregat i del carril en sentit mar. El carrer tindrà un carril de circulació per cada sentit. S’anul·laran places d’aparcament de motos i de zona blava i caldrà traslladar la parada d’autobús. Es reprogramarà semafòricament la cruïlla dels carrers Mandri i Bigai.
- A partir del diumenge 31 de gener, al passeig de la Bonanova: Ocupació de la vorera i carril dret, sentit Besòs, de la banda mar del passeig. La secció del carrer serà d’un carril de circulació sentit Llobregat i dos carrils de circulació sentit Besòs. Es traslladarà la parada de bus de les línies 70, 123, H4, V11 i N8.
En el traçat del tram central de l’L9, que tindrà origen a Zona Universitària i que acabarà a La Sagrera, es crearan noves estacions com Campus Nord, Sarrià, Mandri, Putxet o Lesseps.
Amb la finalització del tram central de l’L9 del Metro de Barcelona, es culminarà la línia ferroviària més llarga d’Europa, amb 47,8 kilòmetres de longitud, que enllaçarà l’àrea metropolitana passant per Barcelona, des de l’Aeroport de Barcelona, al Prat de Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat fins a Badalona i Santa Coloma de Gramenet.