Informació d'interès sobre possible estafa a persones grans en relació al servei de Teleassistència

Informació d'interès sobre possible estafa a persones grans en relació al servei de Teleassistència

18/03/2022 - 13:05

Gent Gran. La possible estafa consisteix en una trucada telefònica per contractar un servei privat, fent-se passar per un servei de teleassistència. Per qualsevol dubte o denúncia truqueu al telèfon dels Mossos d'Esquadra 112.

La possible estafa consisteix en una trucada telefònica per contractar un servei privat, fent-se passar per un servei de teleassistència. Per qualsevol dubte o denúncia truqueu al telèfon dels Mossos d'Esquadra 112.

Des fa un temps, els Mossos d’Esquadra han detectat una possible estafa que s’està produint entre els seus usuaris, principalment el col·lectiu de la gent gran. Es tracta  d’una trucada adreçada als seus usuaris, amb intencionalitat enganyosa i fins i tot intimidatòria.

Els presumptes estafadors es fan passar per treballadors del servei de teleassistència i  contacten amb la persona adreçant-se pel seu nom i els hi comuniquen que el servei tele-vida/teleassistència ha canviat i hauran d’abonar un import d’uns vint euros.

També, s’està donant el cas és possible que l’excusa de contacte sigui la revisió del botó d’alerta o algun pretext semblant. El to que utilitzen és bastant agressiu, en veu alta i sense deixar parlar l’usuari. Alguns usuaris han manifestat que els hi hauria semblat que la trucada era una locució donat que la interacció hauria estat impossible.

Aquesta manera d’actuar és la que crea dubtes a la persona que per aquest motiu normalment desconfia del que els hi estan manifestant.

Recomanacions dels Mossos d’Esquadra

Des dels Mossos d’Esquadra es recorda uns consells pràctics a l’hora de rebre aquest tipus de trucada. Si sou víctimes d’un delicte, aviseu-los immediatament al telèfon 112.

Recordeu:

No obrir la porta a persones desconegudes i en cas d’haver-ho fet, no deixin que la persona accedeixi al seu domicili.

En cas que durant la trucada els hi proposin una visita al seu domicili proposin la visita en algun moment que estiguin acompanyats per algun familiar o persona de confiança.

Recomanem que contactin amb el servei de teleassistència que ja estan utilitzant per confirmar la informació rebuda mitjançant la trucada telefònica.

No signar cap document si no s’està convençut o no es generen dubtes.

No realitzar cap pagament ni facilitar dades personals o bancàries.