Informació institucional i organitzativa

  • Els òrgans de govern del Consorci de Biblioteques són:

    • Presidència
      Recau en l’alcalde/essa de l’Ajuntament de Barcelona o en un/a regidor/a designat/ada per l’Alcaldia.
    • Vicepresidència
      Recau en el/la president/a de la Diputació de Barcelona o en un/a diputat/ada designat/ada per la Presidència de la Diputació.
    • Consell General
      Està integrat per la Presidència, la Vicepresidència i catorze vocals (vuit de designats per l’Ajuntament de Barcelona i sis per la Diputació de Barcelona).
      Composició del Consell General
    • Comissió Executiva
      Està constituïda per la Presidència, la Vicepresidència i sis vocals elegits entre els membres del Consell General.
  • El Consorci de Biblioteques de Barcelona gaudeix de l’autonomia administrativa i econòmica que li reconeix la legislació per al compliment de les seves finalitats.

    L’organisme gaudeix de plena capacitat d’obrar i està facultat per a allò definit en l’articulat dels seus estatuts.

    Funcions del consorci

    Les funcions del Consorci de Biblioteques de Barcelona estan definides en els seus estatuts.

    Organigrama

    Organigrama del consorci, amb els seus òrgans de direcció i les dades de les persones que ocupen els càrrecs de nivell superior.

  • L’article 22 de l’Estatut del Consorci de Biblioteques de Barcelona regula el règim de personal en els termes següents:

    El Consorci ha de disposar del personal necessari per al compliment de les seves finalitats.

    Les places de la plantilla i els llocs de treball s’han de crear, definir, modificar i amortitzar de manera objectiva, atenent els principis d’eficàcia, eficiència, qualitat del servei i racionalització dels recursos.

    La selecció del personal s’ha de fer d’acord amb els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, seguint les normes legals corresponents.

    El nombre, les categories i les funcions s’han de determinar en la plantilla i en la relació de llocs de treball, que ha d’estar constituïda per:

    • El personal laboral propi, que engloba el personal contractat en règim laboral i les contractacions que es puguin efectuar en el marc de la normativa local i pressupostària.
    • El personal adscrit per les administracions participants. Aquest personal s’ha d’integrar en la plantilla del consorci, romanent el personal funcionari en la situació administrativa que correspongui en la seva administració d’origen i el personal laboral mitjançant el mecanisme de la successió d’empresa o la que correspongui d’acord amb la legislació laboral vigent.

    Descripció dels llocs de treball

    El conjunt de llocs de treball del Consorci de Biblioteques de Barcelona es recull de manera ordenada en l'aplicació de la relació de llocs de treball de l’Ajuntament de Barcelona a la relació de llocs de treball del Consorci  (Acord Consell General de 22/10/2024) i relació de llocs de treball del Consorci.

    Dades de la plantilla

    Dades de volum i composició de la plantilla del Consorci de Biblioteques de Barcelona. Trobareu aquesta informació al web del BCNROC i en un document en Excel amb els detalls per a cada entitat.

    Retribucions del personal

    Convenis, acords i pactes laborals

    Per al personal amb categoria de bibliotecari/ària, es prenen com a referència les condicions laborals vigents per als treballadors i treballadores de la Diputació de Barcelona. Per a la resta de personal, el Consorci està adherit al Conveni col·lectiu de l’Ajuntament de Barcelona.

    Processos de selecció de personal

    Per al personal amb categoria de bibliotecari/ària, es prenen com a referència les condicions laborals vigents per als treballadors i treballadores de la Diputació de Barcelona. Per a la resta de personal, el Consorci està adherit al Conveni col·lectiu de l’Ajuntament de Barcelona.

    • Procés de selecció de personal de nou ingrés
      Informació sobre els processos de selecció per a la contractació de personal, siguin les necessitats estructurals de personal derivades de l’oferta pública d’ocupació o de cobertura de necessitats temporals mitjançant borses de treball.
    • Provisió i promoció de personal
      Informació sobre les convocatòries de provisió i promoció reservades al personal del consorci.
    • Model de competències
      Informació sobre el model de competències vigent del Consorci de Biblioteques.

    Alliberaments sindicals

    Informació sobre alliberaments sindicals del Consorci de Biblioteques de Barcelona, les hores sindicals utilitzades i els costos que generen. Trobareu aquesta informació al web de transparència de l’Ajuntament de Barcelona i en un document en Excel amb els detalls per a cada entitat.

    Formació del personal

    Memòria de la formació realitzada

    Compatibilitats

    Compatibilitats d’altres activitats laborals autoritzades al personal del Consorci de Biblioteques de Barcelona

  • En l’àmbit de l’aplicació de la Llei de transparència, en el Consorci de Biblioteques de Barcelona tenen la consideració d’alt càrrec el/la president/a, el/la vicepresident/a i el/la gerent del Consorci de Biblioteques.

    Currículums i retribucions

    Indemnitzacions per cessament de l’exercici dels alts càrrecs

    El Consorci de Biblioteques de Barcelona no preveu el pagament d’indemnitzacions al personal per cessament de la vinculació.