A l’agost, el tall per les obres a l'L5 de metro s’amplia fins a la parada d’Horta

28/07/2022 - 12:53 h

Els treballs s’estan executant segons els terminis previstos i sense incidències

Els treballs s’estan executant segons els terminis previstos i sense incidències

La segona fase de les obres de renovació integral de 3 quilòmetres de via a l’L5 de metro va començar l’1 de juliol i s’estan executant segons els terminis previstos i sense incidències. El passatge està utilitzant amb normalitat les alternatives de mobilitat per cobrir el tram afectat, entre les estacions de Congrés i Vilapicina, que han suposat un reforç de la xarxa de metro i, de forma complementària, un servei llançadora de bus.

A partir de l’1 d’agost, i fins al 31 del mateix mes, el tall afectarà una estació més, la d’Horta. Per la resta, el reforç en el transport públic es mantindrà com fins ara. Així, durant les obres s’ha reforçat la xarxa de metro fins a un 20% (depenent de la franja horària) en les línies 1, 2, 3 i 4, respecte a l’oferta habitual, convertint-se en l’alternativa de mobilitat més eficient. També es poden fer servir les línies de bus de la zona afectada pel tall, especialment la V27 i la D50.

A l’agost també es mantindrà un servei complementari d’autobusos llançadora amb un recorregut similar al de l’L5, amb 19 vehicles articulats per donar el màxim de freqüència, en un recorregut complementari als trams afectats, sense col·lapsar el trànsit de la zona afectada.

Totes les alternatives al viatge són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda.

Les obres avancen al ritme previst

La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el secretari general del Departament de la Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, han visitat avui les obres a l’estació de Vilapicina per constatar que s’està complint el calendari i que els dispositius de mobilitat alternativa per cobrir el tram afectat estan funcionant correctament.

Es tracta d’una renovació necessària que permetrà millorar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d’incidències originades en la infraestructura i solucionar el problema de les vibracions que afecten actualment a diversos sectors d’aquests barris per on passa la línia. Un cop finalitzada l’obra, s’aconseguirà un manteniment més eficaç amb una millor optimització dels costos.

Aquestes no són les úniques obres al metro a l’estiu. Des de l’11 de juliol i fins al 17 d’agost, hi ha afectacions a les estacions Liceu i Drassanes de l’L3 per reparar diversos elements estructurals de les andanes d’aquestes estacions. Consulteu aquí les alternatives de transport.