Ciutat Meridiana, Vallbona, Torre Baró, les Roquetes i la Trinitat Nova allotgen des d’avui la campanya “Li toca al barri”. Es tracta d’una iniciativa que bonifica un 15% les compres que es facin en RECs en els comerços d’aquesta barris i altres de l’Eix Besòs. Així, qualsevol persona que es descarregui l’aplicació mòbil del REC, es registri com a particular i faci un canvi inicial de mínim 10 euros a 10 RECs, rebrà un 15% per cada compra que faci, que podrà gastar en les següents.
L’objectiu de la campanya no és altre que el de revitalitzar i reforçar el comerç de proximitat i els mercats municipals d’aquests barris. Impulsada per Barcelona Activa i el Pla de Barris de l’Ajuntament de Barcelona, la campanya també pretén contribuir a la transformació digital del comerç de proximitat i fomentar un major sentiment de pertinença als deu barris dels tres districtes implicats: Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí.
Per dur a terme la campanya l’Ajuntament destinarà 100.000 euros. Es calculen uns ingressos d’entre 3.800 i 5.100 euros en els 150-200 comerços que s’espera que hi participin. A més, es confia que aquests RECs recirculin al territori en una xifra propera al 27% (segons les dades d’avaluació de la primera fase de la moneda) i, per tant, més de 200.000 RECs tornin a circular entre els comerços dels barris.
“Li toca al barri”, que tindrà una durada fins al 31 de juliol de 2021 o fins a l’esgotament de les bonificacions, és una continuïtat de l’arrencada de la moneda ciutadana REC en el mateix àmbit geogràfic en el marc del projecte europeu BMINCOME, que es va implementar entre setembre de 2018 i novembre de 2019.
El Recurs Econòmic Ciutadà (REC)
El REC és un projecte que va néixer per dinamitzar el comerç i els serveis de proximitat, una nova mesura innovadora per aconseguir fidelitzar clientela i evitar la desertització dels barris, en especial a l’Eix Besòs. Forma part del Pla de Barris de Barcelona.
El REC és una moneda exclusivament digital, complementària i paritària a l’euro, que es pot fer servir fàcilment amb l’aplicació mòbil disponible a Apple Store i Google Play, i que té per objectiu final que els diners es quedin al territori per tal de fomentar l’economia i les relacions de proximitat.