El SARA es desdoblarà i tindrà una unitat especialitzada en violències sexuals

23/03/2022 - 15:40 h

A l’espai de Nou Barris se n’hi sumarà un altre a l’Eixample que permetrà agilitzar i millorar l’atenció a les dones

L’Ajuntament de Barcelona obrirà un segon equipament per atendre víctimes de violència masclista amb atenció especialitzada en el marc del Servei d’Atenció, Recuperació i Acollida (SARA).

Actualment, el servei està ubicat a Nou Barris. El nou local obrirà a l’Eixample i entrarà en funcionament al principi de 2024. A partir de llavors, el servei es desdoblarà en dos: el SARA 1 com a referent de la zona Besòs, que inclou els districtes de Nou Barris, Horta-Guinardó, Sant Andreu i Sant Martí; i el SARA 2, de referència a la banda Llobregat, que quedarà com a referent dels sis districtes restants: Ciutat Vella, Eixample, Sants Montjuïc, Les Corts, Sarrià Sant Gervasi i Gràcia.

A més, aquest nou espai endegarà un projecte d’atenció integral per atendre dones que han patit o estiguin patint una situació de violència sexual, amb un servei especialitzat d’atenció per a aquest tipus de violències.

El SARA

El SARA és un servei municipal d’atenció específica a persones víctimes de situacions de violència masclista (dones, infants i adolescents, i persones de l’entorn proper directament afectades per aquesta violència). També assessora professionals i persones de l’entorn de les víctimes.

Actualment, la seva tasca es desenvolupa de forma majoritària amb intervencions d’atenció individualitzada i en grups. En menor mesura, també ofereix un espai de consultes per orientar i ajudar professionals de diferents serveis o familiars, amigues, veïnat, escoles, etc.

El servei ha viscut durant els darrers anys un augment molt considerable de demandes d’atenció. Així, el 2021 es van atendre 1.934 persones, un 24,05% més que l’any anterior. També va créixer el nombre de persones acollides, en passar de 563 a 595. Això ha obligat a un esforç important per augmentar el nombre de professionals, que s’ha doblat (de 23 a 47) des de la creació del servei.