Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut

Arxiu Municipal de Barcelona

Inici
Instruccions de navegació del menú

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa
Instruccions de navegació del menú

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa
  1. Inici
  2. / Gestió documental

Administració electrònica

L’Arxiu Municipal de Barcelona participa en els projectes d’Administració electrònica de l’Ajuntament de Barcelona que impliquen gestió de documents.

La participació de l’AMB va començar amb la creació del model de gestió de documents i expedients electrònics i amb la posterior implantació i millora del model.

El model organitzatiu

Tant la creació com la implantació del model s’han desenvolupat en un marc organitzatiu de col•laboració amb diferents organismes municipals, com ara els òrgans gestors d’expedients electrònics i diferents direccions executives amb implicacions en l’Administració electrònica.

Pel que fa a la gestió documental electrònica, destaca la relació entre la Direcció del Sistema Municipal d’Arxius, l’Institut Municipal d’Informàtica, la Direcció de Serveis Jurídics i la Direcció d’Administració Electrònica.

 

EL MODEL DE GESTIÓ DE DOCUMENTS I EXPEDIENTS ELECTRÒNICS

El Model de gestió de documents i expedients electrònics (MGDE) s’emmarca en el marc jurídic vigent per a la gestió dels documents electrònics a les administracions públiques i, específicament, a l’Ajuntament de Barcelona. Entroncat amb la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i alineat amb l’Ordenança reguladora de l’Administració electrònica (ORAE), l’MGDE segueix els principis i aplica els instruments de la política de gestió documental de l’Ajuntament de Barcelona.
Tots els documents i expedients electrònics incorporats a l’Arxiu electrònic estan subjectes a aquest model.
 
Model basat en l’anàlisi documental

L’MGDE estableix la implementació d’un procés d’anàlisi documental del procediment previ a la incorporació dels documents i expedients a l’Arxiu electrònic.

L’anàlisi documental es basa en els procediments i en la normativa vigent. Els seus resultats comprenen, a grans trets:

-    La forma i el moment en què s’ha de produir l’obertura i el tancament dels expedients
-    Els documents i els tipus documentals que s’inclouen als expedients i les seves característiques principals
-    La forma en què s’han d’informar les metadades dels documents i expedients
-    La identificació de les aplicacions relacionades amb la creació i recepció de documents

Instruments tècnics

Els processos documentals es recolzen en un seguit d’instruments tècnics:  
-    Quadre de classificació uniforme
-    Catàleg de documents
-    Calendari de conservació i accés
-    Mètode de descripció
-    Esquema de metadades

Elements tecnològics

La plataforma de gestió i repositori documental actual va ser escollida en un procés de selecció liderat per l’Arxiu Municipal. Aquesta plataforma proporciona el maquinari i el programari necessaris per desenvolupar una gestió documental amb garanties.

De la resta d’elements tecnològics que s’integren a la plataforma de gestió documental i fan possible la implantació del model de gestió de documents electrònics destaca el Catàleg de documents. Aquesta eina, a partir de l’anàlisi documental prèvia a la implantació de qualsevol expedient electrònic, facilita l’aplicació de polítiques de gestió documental i permet la creació d’expedients electrònics íntegres i fiables.

 

Salta la galeria principal
  • Primer pla de les tecles d’un ordinador

    L’AMB ha participat en la creació del model de gestió de documents electrònics. Carme García Navarro

Barcelona City Council logo
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Contacta