Dreceres de barcelona.cat

  • ajuntament.barcelona.cat
  • meet.barcelona
  • Info Barcelona
  • Guia BCN
  • Tràmits
  • Plànol BCN
  • Canals de comunicació
  • Com s'hi va

Canviar idioma

  • Català
  • Castellano
  • English
  • www.barcelona.cat
  • Català
  • Logo Ajuntament de Barcelona
  • www.barcelona.cat
  • Ajuntament de Barcelona

Dreceres de barcelona.cat

  • ajuntament.barcelona.cat
  • meet.barcelona
  • Info Barcelona
  • Guia BCN
  • Tràmits
  • Plànol BCN
  • Canals de comunicació
  • Com s'hi va

Canviar idioma

  • Català
  • Castellano
  • English
Vés al contingut

Arxiu Municipal de Barcelona

Ajuntament de Barcelona

Inici
Instruccions de navegació del menú

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Dia Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
      • Activitats educatives
      • Activitats educatives
      • Recursos i materials didàctics
      • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Calendari de conservació i accés
    • Mètode de descripció
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Administració electrònica
    • Normativa
Instruccions de navegació del menú

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Dia Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
      • Activitats educatives
      • Activitats educatives
      • Recursos i materials didàctics
      • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Calendari de conservació i accés
    • Mètode de descripció
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Administració electrònica
    • Normativa
  1. Inici
  2. / Gestió documental

Administració electrònica

L'Arxiu Municipal de Barcelona participa en els projectes d'administració electrònica de l'Ajuntament de Barcelona que impliquen gestió de documents.

La participació de l'AMB es va iniciar amb la creació del model de gestió de documents electrònics i amb la posterior implantació i millora del model.

 

El model organitzatiu

Tant la creació com la implantació del model s'han desenvolupat en un marc organitzatiu de col·laboració amb diferents organismes municipals, com ara Serveis Jurídics, els òrgans gestors d'expedients electrònics i diferents direccions executives amb implicacions en l'Administració electrònica.

Pel que fa a la gestió documental electrònica, destaca la relació entre la Direcció del Sistema Municipal d'Arxius i l'Institut Municipal d'Informàtica.

 

El model de gestió de documents electrònics

La creació del model

Les bases d’aquest model es troben a l'Ordenança reguladora d'administració electrònica (ORAE) de 2006, que reconeix els principis de l'Administració electrònica municipal, la necessitat de la gestió documental d'abast corporatiu i l'ús dels instruments principals del sistema AIDA.

Aquest model, que es va adaptant a les necessitats de la implantació, als canvis normatius produïts fins a la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú, i als avenços científics, està integrat per uns elements fonamentals:

  • Elements tecnològics

La plataforma de gestió i repositori documental actual va ser escollida l'any 2016 en un procés de selecció liderat per l'Arxiu Municipal. Aquesta plataforma proporciona el maquinari i el programari necessaris per desenvolupar una gestió documental amb garanties.

De la resta d’elements tecnològics que s’integren a la plataforma de gestió documental i fan possible la implantació del model de gestió de documents electrònics destaca el Catàleg de documents. Aquesta eina, a partir de l’anàlisi documental prèvia a la implantació de qualsevol expedient electrònic, facilita l’aplicació de polítiques de gestió documental i permet la creació d’expedients electrònics íntegres i fiables.

  • Elements funcionals
  1. El Quadre de classificació uniforme de l'Ajuntament de Barcelona
  2. L’esquema de metadades de l’Ajuntament de Barcelona
  3. El Calendari de conservació i accés
  4. El Catàleg de documents

 

El desplegament del model

La intervenció de l'AMB en la fase de desplegament de projectes d’expedient electrònic es basa en l’estudi de cada procediment administratiu que es vol integrar, per:

  • Dur a terme una anàlisi documental del procediment administratiu.
  • Situar el procediment dins el Quadre de classificació.
  • Definir metadades concretes de cada procediment, no recollides al vocabulari.
  • Donar solucions a problemes concrets d'integració en el model i en les normatives de gestió documental: expedients híbrids, unitats documentals simples, bases de dades, etcètera.
Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Primer pla de les tecles d’un ordinador

L’AMB ha participat en la creació del model de gestió de documents electrònics. Carme García Navarro

Slide 1 of 1
Logo de l'Ajuntament de Barcelona
  • Ajuntament de Barcelona
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Contacta