Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut

Arxiu Municipal de Barcelona

Inici
Instruccions de navegació del menú

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa
Instruccions de navegació del menú

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa
  1. Inici
  2. / Qui Som?

Com ens organitzem?

Tota una xarxa d’òrgans i centres arxivístics

L’Arxiu Municipal de Barcelona (AMB) es regeix per un reglament que regula les funcions de cada centre d’arxiu i dona base legal al sistema AIDA (Administració Integral de Documents i Arxius).

Pots descarregar-te el PDF Reglament de l’Arxiu Municipal de Barcelona.

 

Direcció del Sistema Municipal d'Arxius

És l’òrgan executiu màxim de l’AMB, l’arxiver en cap del qual n’exerceix la direcció superior de tots els serveis i òrgans.  

Les seves funcions són les següents:

  1. Planificar, dirigir i supervisar els programes i actuacions de gestió documental de l’Administració municipal i de tractament arxivístic dels fons documentals.
  2. Elaborar les normes i reglaments que regulen l’organització del Sistema Municipal d’Arxius.
  3. Establir els criteris de gestió dels equipaments i instal·lacions dels centres i serveis d’arxiu.
  4. Coordinar la gestió del personal i l’administració econòmica dels centres.
  5. Proposar la creació d’òrgans consultius, comissions i grups de treball interdepartamentals sobre les matèries de la seva responsabilitat.
  6. Donar les directrius tècniques i assessorar els projectes d’obres i contractació dels béns i serveis d’incidència directa en el seu àmbit funcional.
  7. Elaborar propostes per a la difusió i comunicació del patrimoni documental i proporcionar el suport tècnic necessari per dur-les a terme.
  8. Participar en l’elaboració i coordinació de les polítiques de qualitat i innovació del Sistema Municipal d’Arxius.
  9. Formular les directrius de gestió dels documents electrònics.
  10. Redactar la memòria anual del Sistema Municipal d’Arxius.
  11. Impulsar i coordinar les relacions externes mitjançant protocols, acords, projectes i convenis, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional.

 

Comissió Municipal d'Avaluació i Accés a la Documentació

És l’òrgan de caràcter tècnic responsable de determinar els valors dels documents i analitzar-ne els continguts, a l'efecte de proposar-ne els terminis de conservació i el règim d'accés.

 

Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona

En aquest arxiu trobaràs els documents del règim municipal barceloní des de la seva creació a mitjan segle XIII fins al primer terç del segle XIX.

A més, també disposa de fons documentals privats i institucionals i col·leccions bibliogràfiques, hemerogràfiques, cartogràfiques, iconogràfiques, sonores…

 

Arxiu Contemporani de Barcelona

Els documents sobre la història de la ciutat a partir del primer terç del segle XIX fins a l’actualitat els trobaràs a l’Arxiu Contemporani, a més del fons institucionals del mateix període històric.

 

Arxiu Fotogràfic de Barcelona

Aquest arxiu té cura de tots els fons fotogràfics municipals, així com dels d'altra procedència que són d'interès per a la història de la ciutat.

 

Arxius Municipals de Districte

Són els centres responsables de la documentació produïda per cada districte de Barcelona, des dels fons històrics més antics fins als actuals, i qualsevol que es consideri d'interès per a la història del petit territori.

 

Arxius Centrals

Són els encarregats de la documentació semiactiva procedent dels arxius de gestió de les àrees, sectors, organismes autònoms, empreses municipals i els consorcis on hi ha participació majoritària de l’Ajuntament de Barcelona.

Són els següents:

  • Arxiu de l'Àrea de Drets Socials, Salut, Cooperació i Comunitat
  • Arxiu de l'Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència
  • Arxiu de l'Àrea d’Urbanisme i Mobilitat
  • Arxiu de l’Institut de Cultura de Barcelona
  • Arxiu de l’Institut Municipal d’Hisenda
  • Arxiu de l'Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona
  • Arxiu del Consorci de l’Auditori i l’Orquestra
Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Sala de consulta de l’AHCB. Eva Carasol

Sala de consulta de l’AHCB. Eva Carasol

 Sala de consulta de l’AMCB. Eva Carasol

Sala de consulta de l’AMCB. Eva Carasol

Espai de treball de l’AFB. Eva Carasol

Espai de treball de l’AFB. Eva Carasol

Arxivera guardant una caixa en el dipòsit de l’AMDG. Eva Carasol

Arxivera guardant una caixa en el dipòsit de l’AMDG. Eva Carasol

Sala d’armaris compactes d’un arxiu amb una persona caminant amb una caixa a les mans

Dipòsits del nou Arxiu Central de Prevenció, Seguretat i Mobilitat. Eva Guillamet

Slide 1 of 5

Documents

  • Reglament de l'Arxiu Municipal (PDF 300.21 KB)
Barcelona City Council logo
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Contacta