Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut

Arxiu Municipal de Barcelona

Inici
Instruccions de navegació del menú

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa
Instruccions de navegació del menú

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa
  1. Inici
  2. / Gestió documental

Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació

La Comissió Municipal d'Avaluació i Accés a la Documentació (CMAAD) és l'òrgan col·legiat de caràcter tècnic responsable de determinar els valors dels documents i analitzar-ne els continguts, a l'efecte de proposar-ne els terminis de conservació i el règim d'accés.

Les funcions principals de la CMAAD són les següents:

  • Determinar, elaborar i mantenir el Calendari de conservació de documents, el Registre d'eliminacions i la resta d'eines de la CMAAD.
  • Elaborar les normatives, instruccions i manuals necessaris en allò que faci referència a procediments sobre accés, eliminació i conservació de documents.
  • Assessorar i informar els òrgans i serveis municipals en matèria d'avaluació, eliminació i accés a la documentació.
  • Informar sobre les reclamacions, queixes o suggeriments en matèria d'accés als documents i col·laborar amb el síndic de greuges de l'Ajuntament a donar resposta.

Les eines principals de la CMAAD són les següents:

  • El Calendari de conservació i accés, elaborat a partir de la Norma de conservació.
  • La Norma de conservació, que identifica les sèries documentals dins el Quadre de classificació uniforme de documents.
  • El Registre d'eliminacions de documents, sobre la base del Decret 13/2008, de 22 de gener.
  • El Manual d'avaluació del sistema AIDA, que defineix els procediments i explica les eines de la CMAAD.
  • Formularis: proposta d'avaluació documental, sol·licitud d'eliminació de documents, informe de mostreig documental, i l'acta d'eliminació de documents.
Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Un grup de persones reunides en una taula en una sessió de treball

La CMAAD determina els valors dels documents, de cara a la seva conservació i règim d’accés. Remedios Olivenza

Slide 1 of 1

Documents

  • Calendari de conservació i accés (PDF 651.68 KB)
  • Normes de Conservació i Accés (PDF 3.03 MB)
  • Règim de funcionament intern de la Comissió Municipal d'Avaluació i Accés a la Documentació (PDF 401.8 KB)
  • Comunicat d'eliminació de documents (PDF 376.66 KB)
  • Acta d'eliminació de documents (PDF 357.8 KB)
  • Acord d'inici de l'expedient d'avaluació documental (DOCX 48.86 KB)
Barcelona City Council logo
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Contacta