Primera sessió de 2024 de la Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació

Es van presentar quatre propostes d’avaluació, dos de la Gerència de l’Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència d’expedients de la Guàrdia Urbana, i dos de l’Institut Municipal d’Hisenda

..
22/07/2024 - 17:24 h - Ajuntament Arxiu Municipal de la Ciutat de Barcelona

El passat 12 de juliol es va celebrar la primera sessió de 2024 de la Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació (CMAAD) de l’Ajuntament de Barcelona. Aquest òrgan col·legiat de caràcter tècnic és el responsable de determinar els valors dels documents i analitzar-ne els continguts, a l’efecte de proposar-ne els terminis de conservació i el règim d’accés. A continuació, es detallen les resolucions preses en el marc d’aquesta convocatòria.

L’Arxiu de la Gerència de l’Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència va presentar la sèrie documental Intervencions temporals d’objectes (M127), que és el procediment de la Guàrdia Urbana per gestionar els comisos temporals d’objectes, comisos preventius quan no hi ha infracció. Se’n va aprovar l’eliminació en el termini de 2 anys i el règim d’accés restringit.

La segona proposta va ser la de la sèrie Administració de Justícia. Notificació (B140U22), que són les notificacions judicials que reben els agents de la Guàrdia Urbana, de part del jutge, on se’ls notifica la sentència o la resolució de l’acte que han denunciat o on han donat testimoni. Se’n va aprovar l’eliminació en el termini de 2 anys i règim d’accés restringit.

L’Institut Municipal d’Hisenda va presentar, també, dues propostes. La primera és per avaluar, en conjunt, les sèries de recaptació executiva que inclouen els diversos procediments existents per cobrar un deute de manera forçosa, quan no s’ha liquidat en període voluntari. Inclou la provisió de constrenyiment, els embargaments, les subhastes, les derivacions de responsabilitat del deute, la successió del deute, la baixa i la declaració de deute incobrable. En aquest sentit, es va acordar l’eliminació total de la documentació en el termini de 6 anys, comptats des de la data de remissió a la Sindicatura de Comptes, així com la conservació de les dades. També es va acordar el règim d’accés restringit, ja que aquesta documentació conté dades personals que no són merament identificatives i que estan directament relacionades amb l’organització. A més, també conté dades de categories especials i relatives a infraccions penals i administratives, així com dades relatives a la intimitat.

La segona proposta presentada era per avaluar, en conjunt, quatre sèries relatives a les impugnacions dels actes tributaris en via administrativa. La funció d’aquestes sèries és la de gestionar les revisions i les impugnacions que presenta la ciutadania contra les resolucions dels procediments tributaris que consideren incorrectes. S’inclouen les reclamacions tributàries, els recursos tributaris, els procediments especials de revisió tributària, i les suspensions de tributs, multes i altres ingressos de dret públic. En aquest sentit, es va acordar la conservació de la resolució i l’eliminació de la resta de documentació en el termini de 6 anys, comptant des de la remissió del compte general a la Sindicatura de Comptes, així com l’accés restringit, per la mateixa motivació que les sèries documentals anteriors. També es va acordar la conservació de les dades.

Finalment, la CMAAD va informar que, en el primer semestre, s’han presentat  81 comunicacions d’eliminació, que sumen un total de 895,91 m de documentació eliminada de manera normativa.