Primera sessió de 2025 de la Comissió Municipal d'Avaluació i Accés a la Documentació

S'han presentat quatre propostes d'avaluació: dos de la Gerència de Recursos, una de la Gerència de Seguretat i Prevenció i una de de l'institut Municipal d'Hisenda

Sala de consulta de l'Arxiu Municipal de Districte de l'Eixample
02/06/2025 - 12:17 h - Transparència

El passat 5 de maig va tenir lloc la primera reunió ordinària de l’any 2025 de la Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació (CMAAD) de l’Ajuntament de Barcelona. Aquest òrgan col·legiat de caràcter tècnic es el responsable de determinar els valors dels documents i analitzar-ne els continguts a l’efecte de proposar-ne els terminis de conservació i el règim d’accés. A continuació es detallen les resolucions preses en el marc d’aquesta convocatòria.

L’Arxiu de la Gerència de Recursos amb la col·laboració de la Direcció de Contractació Administrativa va presentar les sèries documentals Contractes de Concessió d’Obres (H189)Contractes de Concessió de Serveis (H185) que contenen respectivament els expedients relatius als Contractes de Concessió d’Obres i als Contractes de Concessió de Serveis subscrits per l’Ajuntament. Se’n va aprovar la conservació permanent de l’estudi de viabilitat, el projecte, el plec de prescripcions tècniques, el plec de clàusules, el contracte, les addendes, les pròrrogues, les liquidacions i l’acta de recepció de l’obra, acordant-se per contra l’eliminació total en un termini de 15 anys des de l’extinció de la concessió per l’explotació de les obres de tota la documentació aportada pel licitador adjudicatari i per la resta de licitadors. També s’acordà l’extinció en el termini de 4 anys de la documentació acreditativa de l’aptitud dels licitadors per contractar, així com de la resta de requisits previs en cas que no hagi estat recollida pels interessats després de l’adjudicació del contracte. El règim d’accés a la documentació serà completament lliure.

L’Institut Municipal d’Hisenda va presentar una proposta d’avaluació corresponent a la sèrie documental Reclamacions Econòmic-Administratives (C124) que conté els expedients relatius a les reclamacions presentades per la ciutadania en via administrativa contra actes derivats de tributs que son de competència estatal però la gestió dels quals es municipal. Se’n va acordar l’eliminació en un termini de 8 anys des de la data de la resolució, comptats en cas d’existència de recurs des de la sentència judicial ferma. D’altra banda l’IMH també va presentar un informe a la CMAAD sobre l’eliminació periòdica de les notificacions electròniques generades amb E-Notum, donat que ja es troben custodiades al repositori d’imatges digitals de l’IMH proposta que finalment va ser acceptada.

L’Arxiu de la Gerència de Seguretat i Prevenció va presentar la proposta d’avaluació de la sèrie documental Informacions Reservades (F155) conformada pels expedients oberts amb la finalitat de recopilar fets relatius a presumptes responsabilitats incorregudes per membres de la Guàrdia Urbana existint la possibilitat en alguns casos de derivar en expedients disciplinaris. S’en va acordar l’eliminació en un període de 6 anys des del tancament de l’expedient en règim d’accés restringit.

Finalment la CMAAD va informar sobre l’eliminació normativa de documentació assenyalant que durant el segon semestre de 2024 es van presentar 84 comunicacions d’eliminació, conformant un total de 759,95 m eliminats, mentre que al llarg de 2024 la documentació eliminada va acabar conformant un total de 1.655 m. Tanmateix el primer quadrimestre de 2025 ha registrat 40 comunicacions d’eliminació conformant un total de 607,07 m.