Segona sessió de la Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació

Es van presentar sis propostes d’avaluació de l’Agència de Salut Pública de Barcelona, el Centre d’Acollida d’Animals de Companyia i de l’Institut Municipal de l’Habitatge i la Rehabilitació

..
29/01/2024 - 10:33 h - Ajuntament Arxiu Municipal de la Ciutat de Barcelona

El passat 13 de desembre es va reunir per segona vegada la Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació (CMAAD) de l’Ajuntament de Barcelona. Aquest òrgan col·legiat de caràcter tècnic és el responsable de determinar els valors dels documents i analitzar-ne els continguts, a l’efecte de proposar-ne els terminis de conservació i el règim d’accés. A continuació, es detallen les resolucions preses en el marc d’aquesta convocatòria.

L’Agència de Salut Pública de Barcelona va presentar la sèrie documental Certificats i/o atestacions sanitàries per a l’exportació de productes alimentaris que és la documentació que acredita que els productes exportats compleixen les normes sanitàries i els requisits de salut pública del país de destinació. Se’n va aprovar l’eliminació en el termini de tres anys i un règim d’accés lliure llevat que hi hagi algun límit que hagi de prevaler.

Per part del Centre d’Acollida d’Animals de Companyia (CAACB) es van presentar tres propostes: Animals de companyia; Acolliment i adopcions; Rescats i Baixes per eutanàsia. Per a les dues primeres sèries documentals, es va aprovar l’eliminació en el termini de 15 anys des del tancament de l’expedient. Per a la sèrie documental Baixes per eutanàsia, es va acordar l’eliminació en el termini d’1 any des del moment en què es dona de baixa l’animal. El règim d’accés és restringit perquè el expedients, majoritàriament, contenen moltes dades personals que no són merament identificatives i, ocasionalment, també poden contenir dades de característiques personals, de circumstàncies socials, dades relatives a la intimitat o dades relatives a sancions.

L’Institut Municipal de l’Habitatge i la Rehabilitació, va presentar les propostes d’avaluació i accés de les sèries Registre de Sol·licitants d’Habitatge i Sol·licituds d’habitatge públic. La primera era una nova proposta d’avaluació i la segona, una actualització d’una Norma ja existent. Es va acordar la conservació permanent del Registre de Sol·licitants d’Habitatge perquè conté dades recapitulatives -dades que acrediten les condicions per poder participar en el processos d’adjudicació d’habitatges de protecció- que poden ser útils per a estudis estadístics i històrics de les característiques i de l’evolució de la població.

La sèrie de Sol·licituds d’habitatge públic aplega les peticions d’habitatge de públic i els documents aportats que acrediten les condicions necessàries per ser inscrit en el Registre i tenir opció a un habitatge de protecció. Aquesta proposta incloïa també les modificacions, les renovacions i les baixes. Es va acordar l’eliminació dels expedients de sol·licitud no adjudicatàries en el termini de 4 anys des de la resolució, amb el ben entès que les que han resultat adjudicatàries formen part de l’expedient d’adjudicació. En aquest cas, el règim d’accés és restringit perquè majoritàriament conté dades i matèries limitades per la normativa legal.

Finalment, durant la reunió també es va informar de la presentació de 34 comunicacions d’eliminació, que sumen un total de 331,72 m eliminats en el segon semestre de 2023. D’entre aquestes, destaquen les sèries de Drets Socials, com per exemple els Informes d’arrelament social i d’agrupament familiar, però també destaquen les eliminacions que duen a terme els districtes, que de forma regular i sistemàtica van aplicant les Normes.