Projecte Prisma (setembre - desembre)
Participants: alumnes de 6è de primària de les escolesFerran i Clua, Pompeu Fabra i Arrels
A càrrec de: l’entitat Teatreviu.cat
El projecte va consistir en sessions de taller de teatre que es van portar a terme a cadascun dels centres educatius amb l’alumnat de 6è.
Els tallers van culminar en una mostra conjunta on es van representar les diverses peces teatrals sobre temàtiques proposades pels propis estudiants, amb escenes de situacions d’assetjament escolar, de defensa del medi ambient, de denúncia de la competitivitat a les aules, etc...
Espectacle de Teatre Fòrum “1000 likes” per a Instituts (novembre)
Participants: alumnes de La Salle Congrés, IES Congrés i IES Alzina
A càrrec de: Nus Teatre
Es van convidar alumnes d’ESO de diferents centres educatius del barri a veure l’espectacle “1.000 likes”, de la Companyia Nus Teatre. Amb un total de 200 alumnes com a espectadors, en les dues sessions que es van oferir, l’alumnat va poder reflexionar sobre el ciberassetjament a partir del sistema interactiu de debat que proposa l’obra.
Projecte El musical del barri (octubre - maig)
Participants: 28 veïns i veïnes del barri o del territori proper. Cazcarra Image School, Coral inclusiva d’Arep, Cor Coral·lí, Escola Massana d’Art i Disseny
Organitzat per: Centre Cívic Can Clariana Cultural
Muntatge d’un teatre musical amb la participació de veïns i veïnes i la col·laboració de diversos grups, entitats i joves d’escoles de formació vinculades a les arts escèniques i a les arts en general. El projecte, té com objectiu generar una experiència col·lectiva i integrar participants de perfils i motivacions diverses que donin com a fruit un musical on el barri i les persones participants, siguin l’epicentre.
Taller de “Teatre terrorífic per a joves” dins de la “Setmana de l’orgull Zombie del barri de Congrés-Indians” (gener - febrer)
Participants: joves d’entre 15 i 25 anys
A càrrec de: Casal de barri Congrés-Indians, Espai Jove Garcilaso i Centre Cívic Can Clariana Cultural
Els tres equipaments del barri acordem fer un projecte en comú enfocat a joves que gira a l'entorn de la celebració de la "Setmana de l'orgull Zombie".
En el cas de Can Clariana, organitzem un “Taller de Teatre terrorífic per a joves” que consta de 4 sessions (al gener) i que culmina el divendres 1 de febrer coincidint amb la "Survival zombie", un tipus de rol en viu, la història del qual fa itinerar els joves pels 3 equipaments i acaba amb una gran festa terrorífica a Can Clariana; on comptem amb el suport del maquillatge dels alumnes de l'Escola Cazcarra Image School i l'actuació final dels joves participants al Taller de teatre Zombie.
L'objectiu del projecte és treballar en xarxa els tres equipaments i aconseguir moure els joves del barri a través d'una activitat que els motiva, de la qual ells/elles en són protagonistes i també corresponsables de la creació (de la trama argumental, de l'escenografia, de les gravacions en vídeo, etc...).
Projecte de Teatre Social amb Instituts de secundària (gener – maig)
Participants: IES Alzina, Escola Ramon Llull, Escola Sants Innocents.
A càrrec de: Nus Teatre
Construcció -a través de sessions de taller setmanals- de diferents escenes teatrals que es representen en una mostra final conjunta on l’alumnat dels diferents centres educatius, comparteixen les experiències viscudes i reflexionen sobre els diferents conflictes tractats, tals com el masclisme, racisme, bullying, etc...
Projecte “Circ per a joves” (abril - juny)
Participants: joves d’entre 12 i 17 anys
Organitzat per: Centre Cívic Can Clariana Cultural amb l’assessorament de l’Ateneu Popular 9 Barris
Can Clariana vol seguir creixent en la divulgació del circ com una eina d’inclusió i de creixement personal i col·lectiu i, en aquesta ocasió, fem un projecte de circ orientat a joves. L’objectiu és introduir els/les participants en les principals tècniques del circ (malabars, equilibris sobre objectes, aeris...) a través de jocs que contribueixen a la cohesió del grup. El resultat final del taller, s’oferirà en públic com un retorn al barri de tot el procés i l’experiència viscuda pels nois i noies.