2020-2021

Projecte El musical del barri “9 to 5” (octubre 2019 – desembre 2020) 


Participants: 17 veïns i veïnes del barri o del territori proper i amb la col·laboració del Cor Coral·lí.

A càrrec de: Mar Esteban

Organitzat per: Centre Cívic Can Clariana Cultural

Segona edició del projecte artístic col·lectiu que consisteix en el muntatge d’un teatre musical, en aquesta ocasió l’espectacle “9 to 5”, amb la participació de veïns i veïnes i la col·laboració de diversos grups i entitats del barri. El projecte té com a objectiu generar una experiència col·lectiva i integrar participants de perfils i motivacions diverses que donin com a fruit un musical on el barri i les persones participants, siguin l’epicentre.

 

Projecte “Prisma” (setembre – desembre 2020)


Participants: alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles CEIP Timbaler del Bruc i CEIP Pegaso

A càrrec de: l’entitat Teatreviu.cat

Per tercer any, a Can Clariana proposem el projecte de teatre social “Prisma” a centres educatius de primària del territori proper, ampliant el nostre vincle amb els centres educatius del barri. El projecte consisteix en sessions de taller de teatre que es porten a terme a cadascuna de les escoles amb l’alumnat de 6è i on es treballen temes com l’assetjament escolar, la defensa del medi ambient, l’ús de pantalles, etc que culminen en una mostra conjunta de tot l’alumnat representant les diverses peces teatrals.

 

“Monòlegs a l’aula” (novembre 2020)


Participants: Escola Ramon Llull i IES Barcelona Congrés. Total 40 alumnes.

A càrrec de: Nus Teatre

En aquesta sessió de Monòlegs a l’aula, els professionals de Nus plantegen als joves unes determinades escenes amb conflictes quotidians que ells/es han de resoldre a través del debat i la reflexió. Tracten temes com l’assetjament sexual, l’homofòbia, el masclisme, entre d’altres. Tant el professorat com els propis alumnes, es mostren molt satisfets de l’experiència.

 

Espectacle: “#1.000 likes” (29 de gener 2021)


Participants: obert a tot el barri

A càrrec de: Nus Cooperativa

#1000LIKES és un espectacle de Teatre fòrum en el qual es presenta un cas de ciberassetjament escolar que pateix la protagonista principal. La llei del silenci es fa present al llarg de tot el curs. Davant això, la protagonista no només no troba ajuda sinó que a més se li retreu estar tot el dia enganxada al mòbil i a l’ordinador. Aquesta actitud de negació de l’ús de les TIC en el procés relacional i d’aprenentatge, contraresta amb la possibilitat de remar a favor dels canvis que ja s’estan donant, per prevenir i actuar davant la violència escolar.

 

Dia de l’Orgull zombie (5 de febrer 2021)


Participants: joves d’entre 15 i 17 anys

A càrrec de: Casal de barri Congrés-Indians, Espai Jove Garcilaso i Centre Cívic Can Clariana Cultural

Per tercera vegada, els tres equipaments del barri acordem fer un projecte en comú enfocat a joves que gira a l'entorn de la celebració de la "Setmana de l'orgull Zombie". S’organitza un concurs de curtmetratges de temàtica zombie elaborats pels propis joves. Es fa una sessió on es passen els 6 curtmetratges que s’han presentat i es reparteixen 3 premis. L'objectiu del projecte és treballar en xarxa els tres equipaments del barri i aconseguir moure els joves a través d'una activitat que els motiva, de la qual ells/elles en són protagonistes i també corresponsables de la creació.

 

Projecte de rap amb la Clika Pika (del 4 de març- 22 d’abril de 2021)


Participants: alumnes de 3r d’ESO de l’Instiut Alzina (2 grups) i de l’Institut Barcelona-Congrés (1 grup).

A càrrec de: La Clika Pika

Procés participatiu de cinc sessions en les quals es construeix una cançó de rap a partir de les necessitats del grup. En la primera sessió, es fan dinàmiques de confiança on sorgeixen necessitats i temes que preocupen als alumnes, i a partir de la segona sessió, es construeix una cançó que es grava amb les veus dels nois i noies participants.

 

Espectacle: “I què, i què  ?” (9 d’abril 2021)


Participants: obert a tot el barri

A càrrec de: Nus Cooperativa

“I què, i què?” és un espectacle de Teatre Fòrum i com a tal, consta de dues parts: les escenes de teatre i el fòrum. Al principi de l’espectacle es tria una problemàtica social, a partir de la qual el públic plantejarà diferents anècdotes o experiències que hagi viscut i participarà de manera activa en el debat disposant de l’oportunitat de pujar a l’escenari per a provar noves idees o estratègies, possibles solucions als problemes que tenen els personatges.

 

Participació de Can Clariana al XII Festival Mutis (17 d’abril 2021)


És un dels principals esdeveniments de teatre emergent i de nova creació que aposta per les veus més joves del panorama escènic. En aquesta ocasió, es van programar al llarg d’un sol dia (dissabte 17 d’abril), 3 peces teatrals amb un destacat contingut social i de reflexió a l’entorn dels rols de gènere. Les peces són: “Oxímoron”, “Interrail” i “Lara Hierro. Monólogo para un corpo in movemento”.

 

“Monòlegs a l’aula” (4 de maig 2021)


Participants: 30 alumnes de 1r de Batxillerat de l’Institut La Salle Congrés i 30 alumnes de 4t d’ESO de l’IES Príncep de Viana. Total 60 alumnes.

A càrrec de: Nus Teatre

En aquesta sessió de Monòlegs a l’aula, els professionals de Nus plantegen als joves unes determinades escenes amb conflictes quotidians que ells/es han de resoldre a través del debat i la reflexió. Tracten temes com l’assetjament sexual, l’homofòbia, el masclisme, entre d’altres. Tant el professorat com els propis alumnes, es mostren molt satisfets de l’experiència.

 

Espectacle: “Joves contra l’assetjament sexual” (31 maig 2021)


Participants: 60 alumnes de 1r d’ESO de l’IES Carrasco i Formiguera

A càrrec de: La Xixa Teatre

Peça de teatre fòrum on l’argument posa de relleu els conflictes que apareixen a la nostra societat en torn dels rols de gènere, la feminització d’actituds i les conductes sexo-afectives en els entorns juvenils. Posterior a la presentació de la peça teatral, un/a dinamitzador/a de la sessió convida a obrir el debat i a pujar a escena l’alumnat per substituir i millorar les relacions entre els/les protagonistes i ajudar a canviar estereotips i prejudicis associats al gènere. L’objectiu és ser un instrument per a posteriorment desenvolupar un treball quotidià de lluita contra les discriminacions.

Compartir