Acord per agilitzar els tràmits de les empreses

16/10/2020 - 12:25 h

Empresa. S’oferirà informació i accés a serveis de gestió administrativa i assessorament especialitzat.

Barcelona Activa ha establert una col·laboració amb el Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya per tal d’oferir informació i accés a serveis de gestió administrativa i assessorament especialitzat a les empreses de la ciutat que hagin de reestructurar-se, endeutar-se o tancar i realitzar tràmits institucionals poc freqüents i gestions complexes per primera vegada arran de la crisi provocada per la covid-19.

Els serveis que es potencien amb aquest acord i que s’ofereixen des de l’Oficina d’Atenció a les Empreses són de tres tipus:

Acompanyament d’empreses joves o acabades de constituir en les obligacions laborals, fiscals i administratives bàsiques, fent èmfasi en les noves altes i constitucions que requereixen definir els seus procediments administratius. Una de les primeres necessitats de les noves societats és, precisament, trobar una gestoria.

Assessorament en processos de segona oportunitat, de liquidació i tancament ordenat de l’activitat, destinat a empreses o autònoms en situació de crisi, amb problemes per fer front a pagaments o en un context d’insolvència i fallida.

Suport en aterratge empresarial i inversió internacional relativa a la creació de filials o aspectes de fiscalitat, destinada a empreses estrangeres que es volen instal·lar a Barcelona.

Actualment hi ha més de sis-cents gestors administratius col·legiats al Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya que donen servei d’assessorament a empreses i autònoms a la ciutat i la seva província.