El pla de gestió d’aquests EGA defineix un model específic per a aquestes zones amb més afluència de persones, per regular el turisme a la ciutat i assegurar-ne la convivència amb els usos veïnals de l’espai públic.
S’han definit 16 EGA, la meitat dels quals es consideren eminentment turístics: el Park Güell, la Sagrada Família, Boqueria-Gardunya, passeig de Gràcia – plaça de Catalunya, el barri Gòtic, la Rambla, Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera i la Barceloneta. La resta de zones ja presenten una elevada activitat vinculada a les persones residents: Camp Nou, Montjuïc-Poble Sec, Mercat de Sant Antoni, les Glòries, el Turó de la Rovira i també la rambla del Poblenou, el Front litoral i el Parc del Fòrum.
Algunes de les 33 accions que es duran a terme en l’àmbit de la ciutat són les següents:
- Creació d’una oficina de coordinació tècnica dels EGA
- Creació d’una oficina de dades dels EGA
- Ampliació de la dotació d’agents cívics a l’estiu fins als 70
- Programa de suport al comerç de proximitat als EGA
- Intensificació de la campanya de control de la venda ambulant
- Reforç dels dispositius de neteja i seguretat
Les zones prioritàries d’actuació seran la Sagrada Família, el Park Güell i Gardunya-Boqueria.
L’EGA Sagrada Família
Des d’aquest mateix estiu a l’entorn de la Sagrada Família s’ha començat a treballar en la definició del projecte d’urbanització dels carrers de Provença i Marina i de millora dels accessos al metro, amb la previsió de destinar-hi 11 milions d’euros, la inversió d’uns 2,75 milions d’euros per a la reforma de la plaça de Pablo Neruda, la reordenació de l’espai públic i dels elements urbans existents al voltant del temple amb un cost d’uns 150.000 euros, el soterrament de línies aèries de subministrament amb 800.000 euros, mesures de suport al comerç de proximitat per enfortir l’Eix Avinguda Gaudí o bé l’anàlisi de l’accessibilitat a la zona. Així com d’altres que ja s’han posat en marxa, com per exemple la reordenació de l’estacionament d’autocars turístics.
Campanya de comunicació
Paral·lelament, es posa en marxa una campanya de comunicació adreçada als visitants, per conscienciar-los de la importància de tenir una actitud responsable i respectuosa amb la ciutat, en el marc del Pla Endreça.