Disseny als aparadors de Sant Antoni per dinamitzar el comerç de barri aquest Nadal

Nova edició de la iniciativa ’Els llums de Nadal il·luminen el comerç', que porta la creativitat jove als aparadors dels establiments dels barris. El projecte convida les escoles de disseny i els comerços -a través de les associacions i eixos comercials- a treballar conjuntament per crear instal·lacions que integren l’enllumenat de Nadal dins l’espai comercial i el converteixen en una peça central del disseny.

..

Presentació de la proposta d'estudiants d'ESDAPC

03/12/2025 - 23:03 h - Comerç i mercats

El barri de Sant Antoni acull una iniciativa creativa per impulsar el comerç de proximitat durant les festes. El projecte convida els establiments més emblemàtics a incorporar el disseny com a aliat i trasllada la il·luminació nadalenca, tradicionalment limitada als carrers, als aparadors, que es converteixen en el centre del concepte creatiu.

En aquesta edició, deu escoles de disseny han estat convidades a decorar els aparadors de deu comerços del barri, amb la participació d’alumnat que aporta talent i innovació. Les escoles implicades són: Ártidi Home of Retail Inventors, Elisava Facultat de Disseny i Enginyeria, Escola Massana, ESDAPC Deià i Llotja, ESDESIGN Escola Superior de Disseny de Barcelona, La Salle School of Architecture, IED Barcelona, LABASAD Barcelona School of Arts & Design i LCI Barcelona.

Els establiments seleccionats a Sant Antoni són: Bebe-Té, Can Lecomte, Farmàcia P. Balañá Vives, La Crema, Mai Friends, Mardemar, Moré Joieria, Petit Gegant, Santa Antònia i Viladogcat Veterinaris.

El passat 2 de desembre es va anunciar el guanyador de la intervenció creativa: Farmàcia R. Balañá Vives (c. Borrell, 43), amb un aparador dissenyat per l’alumnat de ESDAPC Escola Superior de Disseny i Arts Plàstiques de Catalunya (Llotja). La proposta ha destacat per la seva originalitat, integració amb l’espai i aposta per la sostenibilitat.

La iniciativa Els llums de Nadal il·luminen el comerç s’alinea amb les estratègies municipals per impulsar el comerç local i el talent jove, i aposta per una il·luminació nadalenca innovadora, sostenible i vinculada al disseny, que reforça l’esperit festiu i els valors de la ciutat. A més, la campanya també es desenvolupa en deu comerços del barri del Poble-sec, amb intervencions creatives realitzades per les mateixes escoles de disseny. La proposta posa l’accent en la responsabilitat ambiental, la cohesió social, la solidaritat i inclusió, la cultura i tradició locals, la creativitat i l’economia circular.

L’acció està organitzada per la Barcelona Creativity & Design Foundation, juntament amb la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona.

..

Farmàcia R Balañá Vives (c. Borrell 43)

..

Foto de grup del premi "Els llums de Nadal il·luminen el comerç" a Sant Antoni 2025

..

Estudiants d'ESDAPC reben el premi "Els llums de Nadal il·luminen el comerç" a Sant Antoni 2025