L’HOMOLOGACIÓ D’ENTITATS, GARANTIA DE QUALITAT
Totes les activitats i entitats que es presenten a l’oferta d’activitats físiques i esportives, dins del catàleg d’activitats esportives fora de l’horari lectiu, estan garantides per un procés d’homologació. Aquest procés permet l’acreditació d’aquells agents esportius que ofereixen aquestes activitats (clubs, entitats, AMPA, centres docents, empreses de gestió esportiva…), que vetlla per uns estàndards mínims de qualitat en la seva oferta d’activitats així com pel que fa a la seva aportació a la cohesió social, la qualitat de vida i el benestar de la ciutadania de Barcelona.
El procés d’homologació suposa el compliment de diferents requisits, entre els quals hi ha els següents:
- Disponibilitat d’un projecte esportiu educatiu en què es reflecteixin les característiques principals de l’entitat i el seu ideari.
- Disponibilitat d’una programació anual escrita de les activitats.
- Titulació de la Direcció Pedagògica. La persona de l’entitat a càrrec de la supervisió dels aspectes tècnics i pedagògics de les activitats ha de disposar de la titulació que exigeix la Llei 3/2008, de l’exercici de les professions de l’esport.
- Ràtio esportistes-monitoratge adequada al tipus d’activitat i a l’edat dels i les participants, segons s’estableixi en cada convocatòria.
- Disponibilitat de les assegurances de responsabilitat civil i d’accidents d’acord amb el que estableix la legalitat vigent.
SERVEIS PER A LES ENTITATS HOMOLOGADES ENVERS LA DIVERSITAT FUNCIONAL ASSESSORAMENT PEDAGÒGIC
-
L’objectiu d’aquest servei és donar resposta a les demandes de les entitats homologades que es trobin en situacions complexes respecte a la inclusió de l’alumnat amb discapacitat durant el treball al centre o l’activitat final.
-
Cada any es dissenya un pla de formació en activitat física adaptada i estratègies inclusives en funció de les necessitats que es van detectant.
-
Aquest servei facilita material adaptat per a la pràctica d’activitats de sensibilització amb l’objectiu de contribuir a desenvolupar l’empatia envers les persones amb discapacitat. També es disposa de material específic per garantir la participació de l’alumnat amb discapacitat.