El festival Sail in Tour arriba a Barcelona de la mà de la Regata Cultural
El Sail in Tour oferirà tres sessions que tindran lloc els dies 24 de maig, 21 de juny i 26 de juliol al CCCB.
El Sail in Tour, un referent internacional en cinema i cultura nàutica, arribarà a la ciutat per primer cop gràcies a la Regata Cultural, un programa impulsat per l’Ajuntament de Barcelona amb motiu de la celebració de la Copa Amèrica de vela.
Un esdeveniment únic per als amants del mar
El Sail in Tour oferirà tres sessions que tindran lloc els dies 24 de maig, 21 de juny i 26 de juliol, al Teatre del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). Aquestes jornades, que començaran a les 18.00 hores, oferiran una programació especial amb projeccions i documentals que exploraran la cultura marítima i de la navegació a vela. A més, després de les projeccions, es duran a terme xerrades amb figures rellevants del món de la vela, que compartiran les seves experiències i oferiran noves perspectives sobre aquest esport.
Programació de la primera jornada
La primera sessió del Sail in Tour, el 24 de maig, comptarà amb la projecció de dos documentals destacats:
- “Philosopher of the sea”: Aquest documental narra l’extraordinària història del navegant suec Sven Yrvind i el seu viatge en solitari de gairebé 15.000 milles des d’Irlanda a Nova Zelanda. La pel·lícula convida a reflexionar sobre la vida i la cerca de l’aventura.
- ” Sir Robin Knox-Johnston: Sailing Legend”: Un recorregut per la trajectòria del navegant britànic Sir Robin Knox-Johnston, qui va fer història amb la seva volta al món en solitari i sense escales. El documental explora els reptes i triomfs d’aquesta gesta èpica.
Un convidat d’excepció: Sir Robin Knox-Johnston
La primera jornada del Sail in Tour comptarà amb la presència del llegendari navegant Sir Robin Knox-Johnston. L’any 1969, Sir Robin es va convertir en la primera persona a navegar en solitari i sense escales arreu del món, una gesta que li va valer el títol de Sir i el va convertir en una figura emblemàtica del món de la vela. Després de la projecció del documental sobre la seva vida, Knox-Johnston participarà en una xerrada on compartirà les seves experiències, anècdotes i reflexions sobre el seu viatge.
Promoció de la cultura nàutica
Aquest esdeveniment és impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i la Fundació Barcelona Capital Nàutica, que uneix totes les administracions i coordina els projectes de llegat de la Copa Amèrica. El festival té com a objectiu promoure els valors de l’esport nàutic i la cultura marítima entre el públic local i internacional. La programació inclourà tant una selecció dels millors documentals de SAIL IN Festival com obres recents i inèdites.
El Sail in Tour va néixer el 2014 com una extensió del SAIL IN Festival, amb l’objectiu de portar l’esperit i els valors de la navegació a vela a un públic més ampli. El festival és reconegut mundialment com el millor en cultura de vela pels mitjans del sector, destacant pel respecte pel mar, la igualtat, l’esperit de superació, l’aventura i el treball en equip.