Recuperar el parc per al veïnat
L’estudi elaborat a l’hora de fonamentar el pla constata que l’augment de visitants al parc ha generat el desplaçament i la desaparició de les activitats dels veïns i les veïnes de la ciutat. De totes les hores d’obertura del parc, tan sols un 1% corresponen a activitats per a la ciutadania.
La recuperació d’activitats històriques que antigament tenien lloc al parc, l’obertura de franges horàries per a usos ciutadans o la millora del web per adequar-lo a les necessitats de la ciutadania són algunes de les mesures plantejades per combatre el sentiment de pèrdua del parc creixent entre el veïnat.
Per a l’accés a la zona regulada, s’instal·larà un sistema de lectors digitals per estalviar cues i agilitzar l’entrada dels visitants inscrits en el programa Gaudir Més.
Gestió i mobilitat, els altres pilars
Més enllà de la inversió, la gestió del parc també ha d’esdevenir un punt clau per encabir les dimensions veïnal, científica i patrimonial en un ens gestor amb caràcter de fundació que desemboqui en un consell del Park Güell amb personalitat jurídica pròpia.
Pel que fa a la mobilitat, s’executaran millores de l’accessibilitat, el transport públic i l’entorn per facilitar la descongestió de les vies del parc i optimitzar-ne el servei.