L’actuació s’emmarca en la reurbanització del tram de l’avinguda Meridiana entre la meitat de l’àmbit Navas de Tolosa-Josep Estivill i el carrer de Felip II i té com a objectiu optimitzar els recorreguts que fan diàriament aquests vehicles, reduir la seva circulació en buit per dins del barri quan fan el canvi de sentit i així millorar el servei de transport públic.
Per l’avinguda Meridiana accedeixen a la ciutat les línies d’autobús que arriben per la C17, la C58 i la C33 i provenen majoritàriament de municipis on no hi ha ferrocarril (Riera de Caldes, Vall del Tenes, Sentmenat…) o bé de ciutats on la xarxa ferroviària no satisfà correctament la demanda. Aquests serveis arriben fins a l’estació de Fabra i Puig, la de La Sagrera-Meridiana i en menor mesura fins al centre de la ciutat.
L’intercanviador de La Sagrera-Meridiana, el més gran del nord de la ciutat, concentra les parades de bus urbà i interurbà, de metro i de Rodalies. Els autobusos que accedien a la ciutat per la Meridiana, feien baixar el passatge a la banda dreta de la via, abans de creuar el carrer de Felip II i després circulaven buits per fer el canvi de sentit. Posteriorment, recollien el nou passatge orientats de nou en sentit sortida de la ciutat. Aquest canvi de sentit es feia pels carrers del voltant (principalment Sant Antoni Marià Claret i Espronceda) i això generava molèsties al veïnat.
Amb el nou gir que s’habilita, es redueixen les molèsties perquè els autobusos fan el canvi de sentit sense necessitat de circular per altres carrers del voltant. En paral·lel, se seguirà treballant amb la Generalitat de Catalunya per reconfigurar els itineraris de les línies amb l’objectiu de minimitzar el seu impacte en aquesta zona.